Forum

Forsikring af drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Bruhn Kyhnæb, 9. marts 2015 kl. 12.11

Hej alle!

Er nysgerrig på hvordan Jeres drivhuse er forsikret??

Mit første drivhus røg i stormen 2013 og jeg er nu endelig i gang med at skulle have nyt!

MEN, "problemet" er at jeg vil have et større og bedre = dyrere, og jeg har så konsulteret mit forsikringsselskab -Topdanmark - og de har en max. dækning på 12000 kr.

Dvs. køber jeg et dyrere og det vælter i en storm ja så dækkes der ikke så meget som hvad det koster at sætte et nyt op + besværet med oprydning og opsætning af nyt! :(

Jeg vil selvfølgelig gøre mit til at stormsikre det nye hus, men jeg kan jo ikke garantere at der ikke kan ske noget!

Hvad gør I andre? Og hvilken forsikringsselskaber dækker bedst her i denne kategori?

På forhånd tak,
Dorthe

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. marts 2015 kl. 15.26

Lige her er jeg også ret ked af, at jeg har TopDanmark - mit ene drivhus koster nemlig 50.000 og det andet 14. Og det er jo uden opsætning og alt det andet...

Men jeg kunne også rigtig godt tænke mig at høre, hvad andre selskaber siger til det :)

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. marts 2015 kl. 23.57

Man skal huske, at forsikringer (lumsk nok) aldrig vil stille dig bedre, men kun til den brugtpris (eller nypris- som du selv skal finde frem til) minus alder og slid.

Forsikringer er forresten ret dyre, med nogen ting kan det måske betale sig- ikke at have en forsikring, men så spare beløbet på en lukket konto. (Husdyr over en vis alder kan ikke sygeforsikres- så spar på- og sig forsikringen af, når dyret er ude over 15 år (hest)- 7-8 år hund eller 5-6 år (kat)- eller hvad din forsikring nu mener!)

Dette gælder selvsagt ikke ansvarsforsikringer! Men det kan gælde kasko på knallerter- eller fx småhuse (drivhuse)- med mindre det kan blæse sin vej- og skade naboen (høns, hus mv),
vi gennemgår vores forsikringer årligt. Som regel ved denne tid- hvor de alligevel ringer op med telefonsælgere....

Mvh
Tine- og vi har ikke bil, men ulykkesforsikringer- og Falck

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. marts 2015 kl. 0.17

Drivhuse erstattes generelt til nypris - TopDanmark mener bare ikke, at et hobbydrivhus kan koste mere end 12.000...

Og der er ikke selvrisiko.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. marts 2015 kl. 9.14

Vi har et drivhus, der er forsikret - det kostede ikke ekstra, fordi arealet lå indenfor det bebyggede areal, der er forsikret.
Men på nabogrunden har vi et drivhus på 50 m2. Det ville koste utrolig mange penge at forsikre, og forsikringen ville kun dække op til de ca. 12.000.
Det har stået der i 25 år uden forsikring, så de penge er rigeligt tjent ind, hvis det skulle blive meget skadet.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. marts 2015 kl. 11.38

Jeg betaler heller ikke ekstra - deres maxdækning fir drivhus er bare 12.000..

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 12. marts 2015 kl. 18.44

lad være med at betale til forskringsselskaber. de er der kun for at tjene penge ,det er da klart ,at hvis man ikke betaler til nogen forsikring i 10 år eller hvor længe den er så er ,rigrligt til 1nyt drivhus,det skal så bare godt forankret i 1 fundament der bliver hvor det er sat også i storm.Jeg var ude for at mit gl.drivhus flyttet sig 10 cm østpå i 1999 .det er på 4gange4 bjælker det står på .men jeg kunne dog med forsigtighed få det tilbage og så blev det forankret med 4 3/4" rør banket 1,5m ned i hvert hjørne ,og fæstnet med hulbånd .Det var de originale befæstigelsesvinkler i plastik var blevet skøre af sollys
Hilsen Mogens

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 12. marts 2015 kl. 18.55

Nu er det jo en del af den almindelige husforsikring.... Så ikke meget opsparing der :)

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 12. marts 2015 kl. 19.41

selve fundamentet er lecablokke ,ned i 80cm dybde ,og de bliver stående ,faktisk er lecablokke med lidt cement (ikke så meget cement) ekstremt svært bare at skille ad ,nu har jeg her meget let jord,og da jeg og min far nået til rent sand så var der ifølge min far ingen grund til at fortsætte ,så det blev 80cm i stedet for 90 som jeg havde planlagt,men den der medet frostfri drivhus er nok en illusion ,i hvert fald her på Midtfyn,Jeg har prøvet med,KiW i og figen.Så,det tror ikke på mere efter fler års ingen resultater.Ja der vel ingen grund at prøve at dyrke planter som ikke hører til her.

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis L., 11. april 2017 kl. 10.16

Et godt råd, prøv Dansk Glasforsikring som var dem der opfandt en egentlig drivhusforsikring. De har en god dækning der bl.a. også omfatter oprydning af det skadede drivhus.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. april 2017 kl. 10.40

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. april 2017 kl. 20.56

Mogens Hansen, jeg tror da at du blander nogle forskellige begreber grundigt sammen.
Det man normalt kalder for frostfri dybde til et fundament, det har ikke noget at gøre med om du kan holde drivhuset frostfrit. Det har alene betydning for at jorden under fundamentet ikke kommer til at trykke fundamentet opad ved hård frost i jorden (det som kaldes for frosthævning).
Hvis dit drivhus skal være frostfrit, så skal det isoleres og også tilføres lidt varme når det fryser.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper T., 19. juli 2017 kl. 14.14

Jeg ved ikke om det hjælper, men du kan jo prøve at gå ind på www.forsikringsportalen.dk/. Derinde kan du få 3 gratis tilbud på forsikringer fra forskellige selskaber. Jeg fandt i hvert fald siden ret nyttig :)

Hilsen
Casper

Nyt svar til emnet »Forsikring af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Forsikring af drivhus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider