Forum

Drivhus med god samvittighed

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. november 2017 kl. 7.33

Nu går jeg rundt og fryder mig over, at jeg ige fik taget mig sammen til at slutte drivhussæsonen med maner. Hele hust ryddet op og tømt for alt unødvendigt. Den store vinplante beskåret og så er hele huset vasket med brun sæbe ind- og udvendigt. Skyllet, spulet og luftet ud og vinduerne stormsikret for vinteren. Så nu kan alle snylterne bare komme an. Til. Foråret får det lige en tur til inden det går løs igen. Og hvad får jeg så til gengæld for et par timers arbejde ? Jo det at jeg aldrig endnu har haft angreb af nogen sygdomme i mine drivhusplanter, ud ojver lidt begyndende bladlus i peberplanterne ( som står i potter af samme grund) Blot til inspiration.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. november 2017 kl. 16.25

Ja, men vi skal jo først have høstet de sidste tomater, peber og chili. Årets sidste agurk er taget i dag - en lille gnalling.
Vinene beskærer vi først efter jul, når der plejer at være havelavvande.
To gange rengøring er helt sikkert en fin ting. Tilsyneladende mere arbejde, men rent faktisk mindre skadedyrsbekæmpelse, og dermed mindre arbejde i længden.

Nyt svar til emnet »Drivhus med god samvittighed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus med god samvittighed

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider