Forum

Jujube (Ziziphus jujuba)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 26. marts 2008 kl. 7.48

Nogen der dyrker denne plante i Danmark og har erfaringer.

Har bestilt lidt frø.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 26. marts 2008 kl. 8.49

Jeps, det gør jeg: www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=144

Historien om hvordan jeg fik den, synes jeg er lidt sjov. Jeg havde mailet frem og tilbage ned en tjekke et stykke tid om nogle frø, og lige pludselig en dag kom der en pakke med posten: www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=142

Det skal være ret svært at få den til at spire. Det var derfor de var så venlige at sende en plante til mig istedet for frø.

Planten er nu lidt større end på billedet, men den er ikke knoppet endnu. Den vokser langsomt, så det varer nok mange år, før vi får frugter.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Kornelius, 13. september 2017 kl. 0.15

Hej Brian,
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan det går med din jujube? Er meget nysgerrig! Hvordan trives det, og hvad trives det ikke med? Måske har du billeder? :D
Mvh Astrid

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 14. september 2017 kl. 18.55

Det lille træ groede fint nogle år og blev langsomt større med flotte blade og ingen tegn på sygdom eller insektangreb. Men et et forår vågnede det desværre ikke igen efter vinteren. Jeg tænker, at det måske har haft svært ved at klare den fugtige danske vinter med mange skift mellem tø og frost.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Kornelius, 25. september 2017 kl. 18.36

Hej Brian,
Tak for dit svar! Beklager at jeg ikke har reageret tidligere, har simpelthen ikke set at du har svaret.
Trist med dit træ. Men vil du fraråde mig at kaste mig ud i det?
Mvh Astrid

Nyt svar til emnet »Jujube (Ziziphus jujuba)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Jujube (Ziziphus jujuba)

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider