Forum

Drivhus på mur

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Nielsen, 12. september 2009 kl. 15.13

Er der nogen der har kenskaber eller erfaringer med holdbarhed, udførelse og kvalitet på Euro-serre gothic 309- 16,4 m2 (findes der evt. et alternativ)

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads A, 24. september 2009 kl. 8.42

Hej Søren
Kender ikke til Euro-serre gothic, men ved der findes en rigtig fin model fra Botanica serien (Juliana). Der står en midre model opstillet nede på byggecentrum i Middelfart. På Botanica huset har du selv mulighed for at vælge størrelse, antal af enkelt/dobbeltdøre, enkelt/dobbeltvinduer, creasting, placering af de enkelte dele, osv. Det var dette hus som blev vist i "Drivhusdrømme" på DR2 i sommers, bare som alm. hus og ikke på væg.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nielsen, 24. september 2009 kl. 16.31

Hej mads.

tak for det gode råd.der er i mellemtiden ske det at jeg køber brugte aluprofiler i holland samt har fundet en ældre hollansk drivhusbygger som giver en hånd med. huset bliver 20 m2 bygget på mur med skydedør i gavl 2 dobbelt vinduer i tag bredde mellem sprosser bl. 36cm og glas i hele lg.(160cm) det hele beregnet til at modstå vindstød lig 1999 +15 procent selvgjort bliver prisen på 30 til 35 tusind

mv.h.søren

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads A, 25. september 2009 kl. 8.34

Hej Søren.

Lyder som et spændende projekt.

Husk når du er igang med byggeprocessen at, få lagt vand og el ind i huset. Du bliver rigtig glad for dette senere. :)
Du må lige lave en update herinde når du kommer videre med huset.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nielsen, 25. september 2009 kl. 15.54

Hej Mads
Det med vand og el er der tænkt på.

Følger op senere med billeder.

Mvh. Søren

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Nielsen, 24. oktober 2009 kl. 8.06

Så er der lidt billeder af drivhus mangler lige døren men bliver færdig denne week-end(endelig) www.drivhus.mono.net
mv.h. søren

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 24. oktober 2009 kl. 8.19

Wauw! Hvor er det flot! Og en smadder hyggelig beliggenhed.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads A, 26. oktober 2009 kl. 8.29

Hej Søren
Jeg tager hatten af for dit hus. Det ser rigtig flot ud og virker gennemført på alle punkter.

Rigtig god fornøjelse med huset og de mange timer du sikkert for brugt derude i fremtiden. :)

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. oktober 2009 kl. 20.30

Det ser godt nok lækkert ud – og du har ikke været længe undervejs!

Til lykke med det!

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Skibber Hansen, 20. marts 2010 kl. 10.53

Jeg påtænker at opfører en hulmur med en døråbning, hvorefter jeg vil bygge 2 drivhuse - et på hver side af muren, enten i trærammer eller alurammer - er der nogen der har erfaringr med dette , evt links

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. marts 2010 kl. 11.11

Hej Søren - prøv at se her, er det nogen i den stil, du tænker på?

willabgarden.dk/vinnare.asp

Der er ikke meget at se her, men hvis du bestiller deres katalog, kan du se flere billeder af drivhuset - det er lidt flot!

mvh
Anja

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas Rasmussen, 6. april 2010 kl. 13.14

Hej Alle

jeg leder efter et vægdrivhus med en bredde på 1,85m da det er hvad der er plads til. Har kigget rundt på nettet, men stort set alle drivhuse er 1,93 eller 1,94. Jeg mener selv at ca 1,30 meter i bredde er for lidt. Hjælp gerne med links eller gode fifs til en løsning.
mvh
Thomas
ps højden 1,85 er fin

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Alstrup, 11. april 2010 kl. 15.48

vægdrivhus
Jeg har netop klunset et vægdrivhus, dvs. der er rimelig meget, tror jeg...

Måske der er til to drivhuse, så er der en eventuel handy drivhus mann, som vil være med i projektet, så kunne vi jo deles om sagerne og hjælpes ad om at sætte drivhusene op? Jeg forestiller mig at der gerne skulle stå et drivhus færdig til efteråret. Jeg bor ved Brønderslev

MVH

Per Alstrup

Nyt svar til emnet »Drivhus på mur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus på mur

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider