Forum

Kartofler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Leth, 17. marts 2010 kl. 19.42

Hejsa

Nogen der har erfaring med at lægge kartofler i spande i drivhuset således de groer i disse i stedet for ude i køkkenhaven ?

Og kan der derved komme problemer efterfølgende med tomatplanterne der skal sættes ind i maj/juni hvor kartofler har vokset i drivhuset før dem - er der ikke noget med at tomaterne bliver "syge" hvis de står for tætte på et kartoffel bed ?

Håber der er nogen der har lidt erfaring at dele ud af

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 20.07

Sidste år dyrkede jeg kartofler i haven i de spande man kan købe i byggemarkederne . Jeg havde lavet et system ved at tage to spande og sætte dem sammen . Desværre kan jeg ikke beskrive det , så jeg må ofret et billede engang . Men idden var aligevel ikke så god som jeg havde regnet med

Men hensyn til at have kartofler og senere tomater skal man være meget opmærksom på kartoffelskimmel . Jeg havde nogle enkelte spande stående i drivhuset og havde lige plantet min tomater i plantesækkene og gennem vandet det . Efter 3 dage havde skimmelen bredt sig enorm hurtigt . Skimmelsvampen elsker fugt .

Derfor skal der ikke være tomater i nærheden af kartoflerne . Det samme kan også forekomme på friland . Fra maj- juni måned kan kartoflerne godt stå ude .

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 17. marts 2010 kl. 20.09

Nyt svar til emnet »Kartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kartofler

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider