Forum

Drivning af liljer indendørs okt-dec?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten, 1. oktober 2006 kl. 12.10

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med drivning af liljer indendørs i de kommende måneder eller ved om det kan lade sig gøre? (ligesom amaryllis?)

Mvh

Morten

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 1. oktober 2006 kl. 20.10

Ja det kan det da.

De skal imidlertid have været udsat for kulde i nogle måneder for at blomstre d.v.s. du kan ikke bare sætte nogle af dine egne liljer fra i år i potter og så få dem i blomst (gælder ikke L.longiflorum og visse andre der kan blomstre uden kuldeperiode).

Jeg har haft liljer i blomst i december, men de havde været på køl i 3 måneder.

Se evt.

www.flickr.com/photos/16734351@N00/
Lilium

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten, 2. oktober 2006 kl. 8.49

Tak for det hurtige svar

Det er ikke mine egne liljer fra i år, men derimod løg jeg har købt i et plantecenter. De har jo ligget længe fik jeg at vide – skal de så på køl inden de bliver plantet eller kan man komme dem i en potte og stille på køl bagefter?

Morten

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 2. oktober 2006 kl. 18.25

Jeg ville give dem 4 uger i køleskabet i en plasticpose med lidt sphagnum og håbe det er nok-ellers er der ikke nok lys tilbage i sæsonen for at få dem i blomst.

Det er absolut en nødløsning og ingen garanti.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten, 3. oktober 2006 kl. 9.56

Ok – ja det er jo bare at prøve ;-)

Tak for svarene

Mvh

Morten

Nyt svar til emnet »Drivning af liljer indendørs okt-dec?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Drivning af liljer indendørs okt-dec?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider