Forum

Mini kaktus…! Hjælp,,, :)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise Dissing, 6. juli 2009 kl. 15.03

Hej...

jeg har lige købt en lille kaktus... (der står i vindues karmen)
hvor meget vand skal den have,,?

skal den bare have vand, så jorden altid er fugtig eller hvad...?

vis du/i ved hvad jeg skal gøre, så skriv... :)

svar hurtigt... :)
Vh; Louise... ;D

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. juli 2009 kl. 22.29

Om sommeren vand hver 8–10 dag+ gødning alt efter hvor varmt og solrigt det er, om vinteren skal kaktus stå koldt og så lyst som muligt og ingen vanding, kun hvis kaktusen skrumper kan man give lidt vand.

Hvis du er i tvivl om du skal vande så lade være, der er flere planter der går ud på grund af overvanding end af vandmangel.

Husk at skavtvanding er pjatvanding.

Hvis du vil have din kaktus til at blomster så skal den stå koldt (frostfrit) om vinteren.

Mvh. Svend Høst

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 7. juli 2009 kl. 19.55

Kaktuser skal vandes tit her om sommeren. men husk at lade dem tørre lidt ud mellem hver vanding.

Jorden må ikke være våd, eller meget fugtig i flere dage da din kaktusk kan rådne.

Men sørg for at jorden som den gror i er luftig så vandet nemt kan trænge igennem.

Jeg har selv nogle gamle kaktuser (+30år), de står ude hele sommeren og får godt med vand. om vinteren står de i vinduerne i min garage og får intet vand, før de igen bliver sat ud.

Nyt svar til emnet »Mini kaktus…! Hjælp,,, :)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mini kaktus…! Hjælp,,, :)

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider