Forum

Med ærlighed kommer man længst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 21. november 2017 kl. 0.59

Jeg har siddet og ryddet op på min PC er og fandt dette, som blev skrevet på havenyt for 6 år siden .
Her var det bl.a oppe i tiden ,at dyrke eucalyptus og som det fremgår af skrivelsen så vidner dette om en situation, der kørte hel af sporet pga et urimelig angreb rettet mod en person på havenyt, men som så valgte at forsvare sig
Hvis man endelig har dummet sig så indrøm det dog. Et angreb af denne karakter hjælper alligevel ikke noget.
Jeg vælger at anonymisere personerne, da det er dialogen jeg vil påpege ikke er så smart. At tredje part begynder at blande sig gør situationen endnu mere komisk, da det tydelig vis fremgår at vedkommende ikke ved ,hvad der er foregået , men bare skal forsvar sin mand og af med et surt opstød.

Det som ikke fremgår af dialogen er , at hendes mand faldbyder sine planter på havenyt efter at han har lovet dem væk til xxxxxx, .Det protesterer xxxxxx naturligvis over og gøre ham opmærksom på den gamle aftale de havde indgået pr tlf.
Med andre ord så lover man dem først til xxx og laver en aftale om levering,
Men så fortryder man, og forsøger at sælge dem på et blomstermarked i botanisk have i håb om at man kan få lidt mere. Da det så hellere ikke lykkedes at få den solgt her så prøver man i gennem havenyt. Det er røvet efter min mening. At løbe fra en aftale. Det viste sig i øvrigt at andre havde lavet aftaler med ham om køb af planter, men at han efter denne episode ikke lod høre fra sig.

Skrevet af: – i dag kl. 18:03 (for 6 år siden)
Hej Alle i dette forum…
Jeg fik lige lyst til at kommentere et indlæg fra xxxxxx , der vedrørte min mand. Som xxx hustru blev jeg eddertosset over at xxx kan finde på at »svine « min mand til på den måde. Det er fuldstændig uberettiget, og infantilt om jeg så må sige.men her i tilværelsen er der jo »givers and takers«dem der sidder på deres flade og tror at de kan få stegte duer ind af vinduet?
Jeg kender min mand og han er et af de mest gavmilde og ærlige mennesker jeg har mødt i min tilværelse, men der må være grænser…
Du fik en plante kørt helt fra Fanø, som du var for doven til at hente selv…Havde endog ikke betalt for planten…Jeg fulgte forløbet…
Grib i egen barm og bliv voksen…Skam dig…
Ved god at dette forum er for planter, men jeg kan ikke ha at hr.xxxxx skal svine min mand til på den måde…For om nogen kender jeg ham!
Med venlig hilsen xxxxxxx
Skriv nyt indlæg | Link
17 af 21
Skrevet af: xxxxxx – i dag kl. 20:27
Kære fru xxxxxx
Hvordan kan du sidde og forsvar flere telefonsamtaler, som er forgået mellem din mand og jeg? Det er da utrolig at din mand ikke har nosser nok til at stå ved sin fejl og at hellere ikke jeg bryder mig om at blive fyldt med løgn, pr. tlf. Det er han åbenbart mester i, har jeg måtte erfarer.
Jeg kan så meddele dig og andre at jeg i sin tid var blevet lovet at din mand, xxxxxxx, at han ville få planterne herover med hans kones søster/familien som aftalt og ikke at jeg i stedet for skulle rende rundt og lede efter den idiot i Botanisk have, det er min tid for kort til.
Men hvis det var fordi at han ikke ville sælge kunne han bare sige det.
Han skulle jo på et plantemarked i botanisk have og tog tilmed heller ikke sin mobil, da han var herover…hvorfor gjorte han så ikke det?
mon ikke det var her at planterne skulle sælges?
At han så tager overpriser for dem, frem andre forhandler er så bare ærgelig og sikkert forklaringen på at han hellere ikke kan komme af med dem. Men at bruge Havenyt for at søge medlidenhed er dog ufatterlig ynkeligt. Hvornår kommer hans mor/far på banen med endnu et medlidenheds inputs.?.
Tag dig dog sammen og lad være at blande andre uskyldige mennesker ind i din mands latterligheder og lyst-løgne. Jeg kan meddele at jeg har har spildt en del mobil opkald på ham og at jeg forgæves har måtte betale til en som var umuligt at få fat i og som også havde lovet at sende planterne med posten. Men heller ikke dette kunne han finde ud at og nej jeg havde hellere ikke i sinde at svømme over til Fanø for at afhente dem. Han kan bare ikke holde en aftale, længere er den ikke…
Så jeg skal med andre ord ikke have noget med hverken din mand, hans familie eller planter at gøre fremover og hvis han gør sig håb om at sælge skal han tage sig alvorlig sammen fremover…

Hverken mand eller frue har siden kommenterede på det. Håber at de fik dårlig samvittighed.

Nyt svar til emnet »Med ærlighed kommer man længst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Med ærlighed kommer man længst

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider