Forum

Blommetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik Vestergaard, 13. oktober 2017 kl. 17.41

Vi har et viktoria blommetræ som er ca 5 år. Der har aldrig været blomster/blommer på det, træet er fin og ligeledes bladene. Nu er vi ved at være træt af det, og vil måske fælde det, men er der nogen her der kan give et svar på manglende blommer, og hvad jeg evt skal gøre.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 13. oktober 2017 kl. 20.06

Det er ikke mange år I giver træet. Og i år var foråret ualmindeligt dårligt, men jeg har altså en Opalblomme, der heller ikke rigtig vil noget.

Den vil jeg flytte. (Den er en liden pind).

Det tager mindst 6-7 år før Victoria blomstrer, men det kommer også an på placering og jordbund!

5 år er ingen alder for et frugttræ.
Mine mirabeller (blommestamformer) er da noget ældre før, de giver noget.

Giv tid- medmindre du meget hellere vil have noget andet i stedenfor.

Mvh
Tine

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. oktober 2017 kl. 9.21

Jeg er enig.
Det er dumt at starte forfra på en ny lang periode, hvor der ikke kommer frugt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 14. oktober 2017 kl. 11.03

Haveglæde og tålmodighed, er tro følgesvende.
De år hvor blommetræet ikke har blommer og blomster, bruger det energien til at vokse.
Jeg har mange forskellige blommetræer (19 sorter) kun ganske få har givet blommer som 5 årig. De fleste har givet blommer i 8-10 års alderen.
Jeg kan varmt anbefale at plante flere blommetræer, gerne et tidligt som f.eks. Opal og gerne et der modner sent f.eks. Anna Spätha eller Italiensk sveske. Jeg synes ikke, at Victoria kan matche disse 3 sorter.
Når dit træ begynder at bære, skal du huske at tynde kraftigt i 'Victoriarne', ellers får de ikke megen smag.

NB: Her i haven var det et rigtigt fint blomme år. - Men kirsebærrene svigtede totalt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. oktober 2017 kl. 21.43

Mit gode gamle Opal blommetræ gav masser af frugt på nord og øst siden i år, men ikke en eneste blomme på syd og vest siden af træet. Det kan vel kun være en frost nat under blomstringen, med svag brise fra sydvest.
Mange kirsebær i år, men en stor flok stære var hurtigere end mig.

Nyt svar til emnet »Blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Blommetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider