Forum

Jordbærstiklinger

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 1. september 2010 kl. 19.33

Hej. Jeg har plantet jordbærstiklinger, men i modsat til tidligere år har jeg i år plantet stiklinger med et stort rodnet. Tidligere satte jeg de små stiklinger i en kasse med spagnum, og og gik og plejede dem, men jeg synes ikke, jeg har tiden til det mere. Men nu siger min nabo, at det ikke er stiklinger, men en omplantning! Men har det nogen betydning overhovedet?
Jeg gjorde det samme sidste år, men havde desværre sat dem i et højbed, hvor der ikke var lys nok, så det gav ikke så mange bær
Inge

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. september 2010 kl. 19.47

Den eneste betydning jeg kan få øje på, er at de får en bedre start...

Jeg har selv gjort det samme et par gange, og det giver fine planter med frugt sommeren efter - og så kan man jo kalde det, hvad man vil!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 2. september 2010 kl. 19.06

jeg vil mene at man kommer til at overføre en del af den "jordtræthed" der gør at man er nødt til at plante om ca hvert 4 år. også eventuelle sygdomme vil man få med over hvis der er jord med. Men hvor meget det ender med at betyde ved jeg ikke..-måske holder det nye bed så kun i et par år inden man må plante om igen?!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. september 2010 kl. 20.39

Jamen - de fleste af os beholder jo kun de samme planter det samme sted i 3 sæsoner - ikke?

Jeg har i hvert fald aldrig oplevet andet end sunde planter med masser af frugt, så det må være et meget lille problem, hvis det er der...

Nyt svar til emnet »Jordbærstiklinger«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordbærstiklinger

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider