Forum

Kommentarer til »Podning af frugttræer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Podning af frugttræer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Sander, 26. oktober 2012 kl. 10.39

Hej,

Jeg har fulgt denne podeguide og har fået 10 flotte træer ud af det.

De er nu 8 mdr. De har alle sammen et langt skud (ca. 1 m) over grundstammen.

Jeg kunne godt tænke mig, at få et busket træ med 3-4 "hovedgrene", men hvordan får jeg det? Skal jeg blot kappe toppen af det ene skud der er eller hvad?

MVH
Brian

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Allan K., 11. november 2012 kl. 21.41

Artiklen er meget interessant og jeg planlægger at tage podekviste snart. Jeg er dog i tvivl om, hvis jeg opbevarer kvistene i jorden, skal de så stadig i plastikpose med aviser og atamon, eller skal de bare ligge "rå"/"bare" i jorden?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benjamin Gade, 2. juni 2013 kl. 11.26

hej

jeg har podet nogle æble træer ved en kopulering podning i foråret. Nu er de ved og skude nogle skud ud der er 20 cm lange ca. 3 skud på hvert æbletræ.

jeg kunne godt tænke mig at det blev til nogle fine opstammet æbletræer.
-hvordan gør jeg det?

MVH benjamin

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Ejstrup Nielsen, 3. juli 2013 kl. 2.35

Hej Benjamin.

Jeg plejer at brække de to svageste skud af helt inde ved stammen og det bedste binder jeg ind til en bambuspind så det bliver trukket lige op. Om et par uger klipper jeg så stabben af, ved det skud jeg har trukket op, så den kan lukke såret og blive til et fint træ:-)

Mvh.

Michael

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 17. juli 2014 kl. 15.30

Hej, jeg har podet æbletræer i foråret. På et af træerne er der to øjne der har skudt. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal fjerne det ene skud, når jeg gerne vil ende med at have et kronetræ. Hvis det ene skud skal fjernes, er det så bedst af vælge et, der sidder lige under enden af podekvisten (lige under podevoksen) eller det længere nede. Skuddene er lige kraftige. Hvornår skal den overskydende del af podekvisten klippes af, og hvor højt over grenen skal der klippes?
Som man kan se, er jeg nybegynder i podningens kunst, det er mine første podninger.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. juli 2014 kl. 7.56

lad dem være til næste år

Nyt svar til emnet »Podning af frugttræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Podning af frugttræer«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider