Forum

Kommentarer til »Mistbænke og varme bænke«

På denne side finder du kommentarer til teksten Mistbænke og varme bænke. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robert Larsen, 9. juni 2004 kl. 9.15

Jeg bor i det sydlige Norge og her er vinteren jo "lidt" længere end i DK.

Jeg lurer på hvor længe kan man få varme fra en mistbænk.? Det jeg tænker på er at bruge den tomme mistbænk til at over vintre feks små roser og lign.Jeg har tilgang til hestemøg,som jo siges er bedst.

Kan det være en fordel at bygge mistbænk i træ med isolation imellem?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Schøler, 10. september 2004 kl. 20.02

Jeg har lidt erfaring med mistbænke og det er selvfølgelig vigtigt at holde på varmen, når vi taler om forår og efterår. Min erfaring er bare, at det er lysindfaldet som afgør, hvornår du kan begynde at dyrke og hvor sent, du kan have glæde af mistbænken. Hvis du ikke benytter el-varmekabler eller anden ekstravarme, er det en fordel at isolere mod omgivelserne, forudsat at solen kan komme ind og varme jorden op. Om sommeren er det så ligeså vigtigt at du får åbnet, så temperaturen ikke overstiger 20–25 grader. Her vil en automatisk vinduesoplukker være en god idé, da man altid har en tendens til at glemme at åbne – eller ikke være hjemme, når solen bryder igennem og temperaturen drøner op. Vi har dyrket chili, agurk, tomater, basilikum osv i vores drivbænk og har stadig stor fornøjelse af den, men den er uden tilskudsvarme for jeg mener, at noget af idéen ryger, når man bruger strøm til at varme op med.

God fornøjelse.

Nyt svar til emnet »Mistbænke og varme bænke«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Mistbænke og varme bænke«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider