Forum

Kommentarer til »Farvestrålende georginer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Farvestrålende georginer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elisabeth Pedersen, 21. juni 2004 kl. 9.22

Når jeg har lagt knoldene i jorden, ser denne mildest talt noget kedelig ud i en tid. Til at afhjælpe dette kan anbefales, at man mellem knoldene sætter nogle stedmoderplanter. Disse generer ikke knoldene og jorden ser ikke så kedelig ud, mens man venter på ''underet''.

2 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hauge, 22. juni 2004 kl. 8.04

En anden god kombination kunne være de orientalske valmuer, de blomstrer netop nu og er væk når georginerne tager over.

3 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Markussen, 27. juli 2004 kl. 10.32

Jeg købte 5 poser georgineknolde sidste forår, som jeg havde utrolig glæde af hele sommeren. Da de blev gravet op i efteråret, fyldte knoldene en hel trillebør! Jeg lod dem tørre i trillebøren og lagde dem derefter i en grøntsagstønde af flamingo med jord fra en plantesæk imellem, de klarede sig fint og det fyldte ikke så meget i vores lille isolerede skur!

4 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robert Larsen, 30. juli 2004 kl. 21.25

Jeg har dette år været så heldig at få adgang til uendelige mængder af heste gødning fra en trav interesseret.Dette har jeg brugt med rund hånd overalt i haven og især ved mine Georginer...Jeg har aldrig før set så frodige og flotte planter og blomster.Dette kan jeg anbefale til alle som her muligheden

5 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ellen, 21. august 2004 kl. 22.46

Vi synes det ser ut som om georginene forandrer seg fra år til år. Noen av våre storblomstrende har nå bare små enkle blomster.

Kan noen svare meg på dette?

6 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robert Larsen, 22. august 2004 kl. 16.57

Til Ellen...

Jeg fik nogle af min svigermor som havde stået samme sted år efter år-disse havde også små blomster,men da de kom til os og fik "nyt hjem" blev de igen store og fine.

eg prøver at plante dem nyt sted i haven hvert år og giver dem som før sagt,stald gødning i jorden.

7 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Plum, 23. august 2004 kl. 10.40

Nogle af mine kæmpestore georginer, har i år fået en helt anden farve, end de havde sidste år. Der var de helt og holdent orange, med røde skygger. Iår har de samme knolde givet blegrøde blomster med hvide spidser. Det er helt ejeg har af den type.

Camilla Plum

8 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Mosberg, 15. september 2004 kl. 20.30

Jeg har ca. 60 georginer, og jeg har ikke opsevefret, at nogen skifter farver, og de står på de samme pladser hvert år, de tages op når frosten rigtig bider og de kommer ind med jord på, en gang imellem bliver de vandet i løbet af vinteren de ligger selvfølgelig frostfrit.

mvh. Holger

9 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Wagner, 18. maj 2005 kl. 11.06

Jeg har lige modtaget nogle knolde georginer fra en kollega, og glæder mig meget til opvoksningen.

Kan man plante dem i potter?

10 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 18. maj 2005 kl. 12.56

Ja, det kan du godt, men jeg har læst, at det er lidt en skuffelse, da det jo varer lang tid, inden de blomstrer.

Desuden skal det til potter være lave sorter, ellers kan du ikke styre dem, de kan jo blive over 1 m høje.

11 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Harald Bråten, 31. maj 2005 kl. 20.59

Jeg bor i Norge 50 km.syd for Oslo,jeg har ca 550 georginer.Ca 10 april begynner jeg å plante dem i 10/12 l bøtter av plast i drivhus.Nå i slutten av mai plantes di ut på voksestedet di høyeste er 60 cm nå.Di laveste sortene står med blomsterknopp.

Om vintren oppbvares knollene i pappkartong noen dekt med ugjøslet torv andre uten, begge deler går fint.

Mvh Harald

12 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elin Sønder, 12. juli 2005 kl. 20.17

Jeg har i mange år haft flotte georginer i haven, men de to sidste år, er det ligesom bladene ser syge ud, og der kommer kun få eller ingen blomster. Er der nogen der kan fortælle, hvad der evt. kan være galt og hvad jeg evt.kan gøre for at afhjælpe problemet
m.v.h.Elin

13 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Christiansen, 14. august 2005 kl. 14.18

Jeg har i de sidste 3 år, haft så mange forskellige gule georginer. Der er både små og store. De står på samme sted i haven, hvert år. I år er de bare alle sammen blevet hvide. Kridhvide. Jeg forstår det ikke. Er der nogen der kan give mig et svar på dette underlige fenomen.

Jeg vil blive meget glad, da jeg virkelig er meget glad for mine gule georginer. på forhånd tak. Lone

14 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 23. marts 2006 kl. 14.41

Jeg bor i Norditalien og vil gerne have georginer på hver side af stien optil vores hoveddør. Her bliver det jo varmere tidligere og koldere senere, så jeg har glæde af dem allerede fra maj/juni vil jeg tro, hvis de lægges ud nu i marts (vi har 15 grader nu) Men jeg vil også gerne have bedet til at se pænt ud om vinteren og i foråret. Kan man mon lægge en anden type knold ned i november, når man tager Dahliaen op, som så kommer om foråret? Og hvad kan man gøre om vinteren?

15 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Borghild Spiten Mathisen,Litt Vest Forkr.Sand,Norg, 31. marts 2006 kl. 6.20

Flott å lese om georginer,elsker de.i årskal jeg bruke de som hekk mot veien.har allerede satt dei potter i drivhus. like spennende hvert år hvilke som har klart seg imin kjeller gjennom vinteren, var en snartur idanmark og fikk kjøpt mange nye,myerimeligere enn i norge.viktig å kjenne å se gjennom posen om deser friske ut. i år har noen settut som dehar fått litt mugg på seg,er de ubrukelige da?

16 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gunhild Jensen, 22. april 2006 kl. 18.07

Hej Camilla Plum. Jeg tror, at vi har samme mening om georginer, se hvad jeg har skrevet for lang tid siden. Er det ikke sjovt...

Venlig Hilsen Gunhild

17 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte, 11. juni 2006 kl. 23.01

Kan flytte mine georginer? Jeg har lagt min knolde og de skyder fint. Er 10–50 cm høje – men nu vil jeg gerne flytte dem til en bedre vokseplads (der er for lidt sol i det bed jeg har lagt dem). Vil jeg kunne gøre det nu eller tager jeg livet af dem hvis jeg flytter dem?

18 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Arentoft, 2. september 2006 kl. 21.41

Jeg skal i gang med et georgine bed a la Søren Ryge. Hvor kan man købe gode knolde?

Mvh Mads

19 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Christiansen, 3. september 2006 kl. 10.36

De fleste medlemmer af georgineforeningen, har knolde til salg. Prøv der.

20 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 9. september 2006 kl. 17.48

Hvordan finder man georgineforeningen?

er der mon et link til dette?

21 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 9. september 2006 kl. 17.49

Findes der mon en side hvor der er billeder af de forskellige arter

22 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 9. september 2006 kl. 20.19

Du kan finde billeder her:

www.danskdahlia.dk/
m.v.h
Kirsten

23 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Skautrup, 24. februar 2007 kl. 0.42

Jeg har dyrket dahliaer i en del år efterhånden. Synes man sagten kan få noget "smagtfuldt" ud af det, hvis man kombinerer med andre planter. – I ved farver former osv. men planten er jo også fantastisk på en måde, fordi den er så anmasende i sig selv – eller kald det frodig – og det elsker jeg. Der er ikke noget som frodighed og mangfoldighed – hvis bare man kan styre sin indre...også flotte i kokkehaven som ikke kun er til min mave – og så lige et tip fra en gammel kone på torvet: Plant dem d. 22. april – Jørgens fødselsdag så det er jo nemt at huske – 5 cm jord over – som konen sagde – hvor meget frost tror du lige der når at komme derned – og du vil vel også se nogen blomster inden det bliver vinter, lille skat...det råd har jeg fulgt de år, jeg ikke har forkultiveret i drivhuset. Det giver bonus en hel del tidligere skulle jeg hilse at sige. De år jeg har forkultiveret har jeg haft blomstrende dahlier i slutningen af juni – stik den...(Og det kan I garanteret – men dejligt er det når man gider – og ser resultatet...)

mange venlige hilsner Inger

24 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Patterson. Blakstad. 6631.Batnfjordsøra., 13. april 2007 kl. 9.35

Jeg er på jakt etter personer som dyrker Georginer.

Kan noen hjelpe meg med navn,adresse da jeg ønsker å få kjøpt Georginer. Jeg ønsker å satse på denne blomsten.

25 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Patterson. Blakstad. 6631.Batnfjordsøra., 13. april 2007 kl. 9.36

Jeg er på jakt etter personer som dyrker Georginer.

Kan noen hjelpe meg med navn,adresse da jeg ønsker å få kjøpt Georginer. Jeg ønsker å satse på denne blomsten.

26 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Bjerre, 13. april 2007 kl. 11.01

Efter mange års dyrkning har jeg prøvet at grave op på en anden måde sidste år. Jeg har været så træt af de store klumper/knolde der både er tunge og besværlige at få opbevaret. Så da jeg gravede op i efteråret delte jeg knoldene i mange små knolde og lagde dem til tørre i vinden og solen, som kartofler. Bagefter puttede jeg dem i netposer og hang dem til tørre i laden, for til sidst at stable netposerne i spagnumkasser. Nu ligger de lige klar til at grave ned, som hvis man købte nye knolde i poser på planteskolen.

Min teori er at jeg samtidig undgår at de bløder under deling.

Er der nogen der har prøvet noget tilsvarede?

27 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Bjerre, 14. april 2007 kl. 8.55

Prøv blomstergården i viborg – de kan noget med georginer
Birgitte

28 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 14. august 2007 kl. 20.51

Måske nok lidt lidt sent på året men denne side er rigtig god, ikke kun Dahlia men en masse andre lækre ting. www.eurobulb.nl/

29 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne, 31. oktober 2007 kl. 1.04

Mht. opbevaring, har jeg i 12 år gravet knoldene op efter frost, lagt dem i indkøbskurve foret med 2 lag avis og stillet kurvene i udhuset. Efter 3–6 uger bliver de taget op og den løse jord fjernet. Ned i kurve med frisk avis og op i skunkrummet – som altså er isoleret og ikke koldere end 10–14 grader. For varmt ifølge håndbogen, men det virker.

Til foråret kommer de ned i trillebøre fyldt med vand og efter at have trukket en dags tid, bliver de atter plantet.

Masser af blomster, år efter år!

Min håndbog om georginer (fra 40'erne) anbefaler at knoldene deles/skæres om foråret, for at undgå svamp mm. i snitfladerne.

30 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte, 31. oktober 2007 kl. 22.58

Jeg har en fin lille køn georgin... men da jeg gravede den op havde den "blomkål-agtige" vækster oven på knoldene, hva ka'det være?

Lotte

31 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Stangerup, 29. januar 2008 kl. 19.16

Jeg har observeret hvid skimmel på flere af mine georgineknolde nu her i slut januar. Kan jeg dyppe dem i noget, eller foretage andre handlinger for at få dem raske? Kirsten Stangerup.

32 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte, 30. januar 2008 kl. 0.03

Har lånt en bog på biblioteket som ganske enkelt hedder ''georginer'' den kommer ind på lidt af hvert, også om plantesygdomme. absolut et must at læse for georgin-elskere. lige nu ligger den på mit natbord, men vil prøve at skrive om skimmel i morgen, hvis det kan hjælpe lidt...

Lotte

33 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Golriz, 30. januar 2008 kl. 10.52

Hej Kirsten

Jeg får ofte samme problem når vinteren er varm og fugtig som i år. Jeg plejer at sortere godt i knoldene, klippe stilke og bløde/rådne knolde med det hvide skimmel af, hvorefter jeg sprøjter det hele med en forstøver med 1:5 blanding af atamon og vand. Skimlen forsvinder ikke, men ødelægger ikke knoldene, og breder sig ikke derefter.

Lene Golriz

34 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. januar 2008 kl. 10.56

Det skimmel kommer jo fordi knoldene ikke er tørret nok før vinteren, eller bliver opbevaret hvor der er fugt (i garage eller kælder). Jeg har mine liggende på avispair, indtil de er så tørre at jorden falder af, derefter gemmer jeg dem i en kasse som står oven på et skab i vores bryggers.

Helle – www.helleshave.dk

35 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 22. september 2008 kl. 21.18

Er det virkelig nødvendigt at grave knoldene op.?

Hvis man nu ligger noget over jorden istedet, en masse blade f.eks., kan de så ikke holde varmen alligevel.?

36 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne, 22. september 2008 kl. 21.24

"Glemte" georginer i haven har faktisk overlevet uden dække. Så ved kystklima kan det altså godt lade sig gøre... graver ikke mine op i år. De får et grandække ved juletid – og så er det jo spændende og nervepirrende næste år!

37 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 22. september 2008 kl. 22.11

Hvis du vil være HELT sikker på, at have Dahlia/georginer til næste år, så grav dem op,når frosten har "taget"dem. Men tjek denne hjemmeside.

www.dahliahaven.dk
Der kan man lære meget.

Hilsen Jette Bjærge

38 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Olsen, 4. oktober 2008 kl. 3.59

Jeg bor også ved kysten og graver kun de Geoginer op som skal stå et andet sted næste år.

De overlever – fint år efter år.

Mvh Vibeke

39 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin B.H., 11. december 2008 kl. 10.41

Tak til Camilla Plum for en skæg og farverig artikel.

I august måned, gik det op for mig, at jeg havde georginer i min nyerhvervede have! (altid spændende at se, hvad der kommer frem i en ukendt have). Nu har jeg gravet dem op og lagt dem i kasser i garagen – og glæder mig til at plante dem ud igen og se hvad de kan byde på til næste sommer :)

mvh
Karin

40 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Hutters, 5. august 2009 kl. 12.22

Er der nogen der ved hvor jeg får fat i noget god hestegødning så jeg kan få omdannet min lerjord til muldjord så den kan blive klar til næste forårs bede og køkkenhave? Jeg bor i Hellerup, så det er selvfølgelig rarest hvis ikke det er alt for langt herfra. På forhånd tak.

41 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Kramer Andersen, 17. august 2009 kl. 19.34

Vi har også fået nogen georginer af min svigerfar som vi år gerne ville prøve...og ja de skulle være i alle forskellige farver.Jeg skal da indrømme at vi var en smule skuffede da vi indså at alle var blevet røde. En nabokone fortalte at det er fordi man om efteråret smitter dem med samme farve når man graver dem op...En anden fortalte det er fordi knoldene er for gamle og skifter til oprindelig farve af hvad de er gensplejset til, men de historier må de længere ud i mosen med;) Hvem har et bedre bud?

42 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 17. august 2009 kl. 19.41

Hej
Jeg kender ikke svaret, men vi graver vores op, tørre dem godt og sorterer i høj og lav, sætter en seddel på med farve. Og alle kommer i samme kasser. de har endnu ikke skiftet farve. Det har vi gjort i mange år nu.

Hilsen jette

43 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. august 2009 kl. 21.03

Hej Tina.

For første gang i mange år har alle mine forskellige georginer skiftet farve til lyserødt, ganske smukt, men lidt ærgeligt. Læser man hele denne tråd igennem er der flere havefolk med dette problem. Min teori er, at planterne har stået for længe i samme jord, altså jordtræthed. Jeg vil prøve at blande en gang hestemøj i bedet til foråret og se om det hjælper på kuløren.

Andre teorier efterlyses, eller konkret viden udbedes.

44 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. august 2009 kl. 21.19

Skrevet af: Mogens; – i dag kl. 21.03

Hej Tina.

For første gang i mange år har alle mine forskellige georginer skiftet farve til lyserødt, ganske smukt, men lidt ærgeligt. Læser man hele denne tråd igennem er der flere havefolk med dette problem. Min teori er, at planterne har stået for længe i samme jord, altså jordtræthed. Jeg vil prøve at blande en gang hestemøj i bedet til foråret og se om det hjælper på kuløren.

Andre teorier efterlyses, eller konkret viden udbedes.

45 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 27. august 2009 kl. 11.03

Ynglingsblomst.

Efterhånden er Georginer blevet en af mine ynglinge.

Jeg bruger dem i min pæn store køkkenhave.

En fantastisk syn og en stor glæde – netop nu.

Køkkenhaven er frodig og mine Georginer stråler i alle farver.

Jeg har 3 rækker med diverse typer / farver Georginer i min køkkenhave, først ca. 10 rækker med urter, så en række mørkerøde Georginer, dernæst igen ca. 10 rækker med urter og så igen en række med Georginer (lyserøde) o.s.v. – o.s.v.

Jeg har også rækker med Tallerkensmækker / Okseøje og Jomfru i det grønne i min urtehave.

Disse blomster liver utrolig meget op blandt urterne, det ligner næsten en slags "oldemor-have"
Derimod syntes jeg det er mere end svært at få Georginer indpasset i andre af havens bede, men i min køkkenhave stråler de af charme og frodighed, sammen med både grønkål, hindbærrækker og alle de andre gode grøntsager.

Georginer har jeg efterfølgende for altid! Kan ikke undvære dem.

46 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. august 2009 kl. 20.56

Hej Jesper.

Et Rhododendron bed er kun grønt sensommer og efterår, derfor lagde jeg for 3 år siden nogle Georgine knolde med en skovlfuld jord imellem Rhododendronerne. Det har livet gevaldigt op i bedet, og knoldene har klaret frosten fint.

47 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Knudsen, 25. juli 2011 kl. 20.18

Jeg har for første gang plantet dahlia i min have. De står rigtig
fine men desværre for tætte. Kan jeg flytte dem uden at skade planterne.

Mie

48 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 26. juli 2011 kl. 8.49

hej Mie.
Det er ikke nogen god ide at flytte dem. Fordelen ved de står tæt er, der holder hinanden op, og der kommer næsten ingen ukrudt under dem. Når vi planter vores, er der 50-80 cm mellem planterne-
Hilsen Jette

49 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mie Knudsen, 26. juli 2011 kl. 23.03

Hej Jette
Tak for dit svar. Det skal dog lige siges at de dahlia jeg har plantet er af de mindste. Ca. højde 40cm. Umiddelbart ser det ikke ud til at de for brug for støtte og ukrudtet skal jeg nok komme om ved. Det jeg tænker mest på er om planterne tager skade af at blive flyttet. Farverne er så flotte. Desværre har jeg fået dem plantet så tæt at man næsten ikke kan se den ene for den anden.
Hilsen Mie

50 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. juli 2011 kl. 5.34

Hej Mie
Planterne skal jo graves op igen inden frosten sætter ind. Min bekymring ville være, at du skader eller hæmmer rodnettet så meget, ved at flytte dem nu, at de får meget sværere ved at overleve den indendørs overvintring.

mvh Vibeke

51 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lützhøft, 24. april 2013 kl. 21.24

Jeg har en gang for alle løst opbevaringsproblemet, efter at være flyttet til et hus uden kælder. Jeg har i min have gravet et stort hul, tæt på en kubikmeter og lavet en ramme af trykimprægneret træ der passer til hullet. Når jeg har gravet mine knolde op og tørret dem om efteråret lægger jeg dem i kasser/spande med perforeret bund og stiller dem ned i hullet. Ovenpå kommer jeg et tykt lag visne blade, derpå 4 - 5 rockwoolmåtter i sorte affaldssække, så et trælåg af tyk krydsfinér, en gang plastik og ca 5 cm jord.
Det lyder besværligt og tager vel også en time eller to, men det virker, og i de 5 år jeg har gjort det er ingen af knoldene gået til. Jeg har overvejet at flytte "geoginekælderen" ind i mit drivhus, og gør det nok når jeg engang får masser af tid. På den måde kan jeg undgå den fugt, som jeg tror er den største trussel.
Hans

52 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 24. april 2013 kl. 22.31

Hej Hans. Siden du nu har taget tråden op igen (efter et par års dvale) så vil jeg da lige kommentere dine planer om en georginekælder i drivhuset. Jeg oplevede, at jeg var nødt til at ventilere min drivhuskælder ret meget da jeg var bange for at mine knolde skulle rådne. Og for meget ventilation er jo ikke lykken når det fryser meget. Jeg syntes at det var for fugtigt, så i sidste vinter har mine knolde stået i avisforede poly-kasser og i papirs-bæreposer inde på mit halvkolde men frostfrie værksted. Det ser ud til at være gået fint, bortset fra at de tager for meget plads ! Men man kan jo ikke både ha' mel i munden og blæse samtidigt. (Gad vide om nogen mon har prøvet ? Måske kan man alligevel)

53 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 21. oktober 2014 kl. 18.27

Vinteropbevaring

Jeg har haft held med at opbevare knoldene i skunken, svøbt i en gulvklud og så bare lagt på rockwoolen.

54 af 54 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. oktober 2014 kl. 20.05

Jeg har i mange år opbevaret mine geogine knolde i æblekasser med en avis over, i mit bryggers hvor der hele vinteren er 21 grader. Omkring marts kommer der enkelte spire på nogle af knoldene, de bliver bare nappet af.

Nyt svar til emnet »Farvestrålende georginer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Farvestrålende georginer«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider