Forum

Kommentarer til »Oversigt over biplanter«

På denne side finder du kommentarer til teksten Oversigt over biplanter. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Sørensen, 21. august 2002 kl. 10.09

Det ville være MEGET nyttigt for "almindelige" mennesker, som måske ikke lige ved, hvordan alle disse bi-venlige planter ser ud, hvis Havenyt kunne lægge billede ind på hver plante – evt. suppleret med oplysninger om højde, drøjde, dyrkningsmetoder m.v.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J.Jensen, 23. august 2002 kl. 22.26

Kirsten Sørensen har fuldstændig ret. Billeder ville være rart.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Sars, 11. oktober 2004 kl. 19.51

Der er mange flotte billeder at hente på:
www.biopix.dk/default.asp

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 31. marts 2008 kl. 9.06

Biplantekalender 2007, kan hentes her :

www.biavl.dk/images/stories/pdf/biplantekalender%202007.pdf

Med Venlige Blomsterhilsner
Svend Sørensen
www.honningland.dk

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Sørensen, 19. september 2008 kl. 14.00

Mange af biplanterne-blomsterne kan ses som billeder her :

www.ihaven.dk/leksikon.asp

Med Venlig Hilsener
Svend Sørensen
www.honningland.dk

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. april 2018 kl. 19.12

Det ville være et kæmpearbejde og så kræver det, at man selv har billeder af hver enkelt plante. Dem kan man ikke bare snuppe på nettet. Der er COPYRIGHT på billeder. Derfor må man også kun bringe EGNE billeder, til hvilke man har ophavsret. Derimod kan man google alle de nævnte arter. Det kræver en selvstændig indsats.
Med venlig hilsen Ingeborg

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila Lund, 14. juli 2021 kl. 10.03

Hej
Jeg kan se at Hestehov – Petasites hybridus står opført som en invasiv art, og at den skal bekæmpes, nogen der ved hvorfor den skal bekæmpes nu når den er til gavn for bierne i den tidlige forår. Jeg er ved at finde planter til bierne men er nu i tvivl om det er en god ide at få denne plante ind i haven. mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/invasive-arter/hvad-kan-jeg-selv-goere/bekaempelse/bekaempelse-roed-hestehov/

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 15. juli 2021 kl. 0.12

Rød Hestehov er indført af munkene for flere hundrede år siden. Den betragtes som invasiv, men da vi næsten kun har hanplanter, så sætter de ikke frø, men formere sig ved rodskud.

De burde kunne graves op, hvis de er til gêne.

Men jeg ville ikke selv plante dem.

Til gengæld synes jeg, at ganske almindelig følfod er helt væk! Hvor er de blevet af?

Mvh
Tine

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 16. juli 2021 kl. 15.28

Hej Laila Lund

Hestehov trives på leret eller næringsrig, fugtig bund.
Så hvis der er de forhold i din have vil planten nok brede sig pænt meget indenfor skellene.

Men hvis du har langt til sådanne forhold, er der måske ikke grund til den stor bekymring...

For at skaffe nektar og pollen til vilde bier er der en lang række muligheder (ud over hestehov), som du kan vælge imellem - listen i Jens Thaysens artikel kan være et sted at starte udvælgelsen at dem, du gerne vil give plads til.

Venlig hilsen
Lone

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicholas D., 16. juli 2021 kl. 16.01

alle planterne kan søges frem på naturbasen.dk, tusinder af bellider

Nyt svar til emnet »Oversigt over biplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Oversigt over biplanter«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider