Forum

Kommentarer til »Pod nye sorter på gamle træer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pod nye sorter på gamle træer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Hansen, 8. januar 2015 kl. 23.55

Mon man kan pode på vildskud?
Og kan det anbefales, når det er midt i en række espalierede æbletræer?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 9. januar 2015 kl. 13.47

Hej Charlotte
Det kan man i teorien godt, men problemet vil nok vise sig senere, for vildskud har igen evnen til at lave vildskud. Det er for irriterende at arbejde med, så i praksis vil de fleste nok lade være. Så dyre er grundstammer jo heller ikke, hvis du ikke selv kan lave dem.
/podemesteren

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Hansen, 10. januar 2015 kl. 20.17

Hej Podemester
tak for svar. Min udfordring er at få noget til at gro, der midt i et etableret hegn/espaile - som trænger til at få den plads fyldt ud, som vildskuddet har raget til sig (sikkert hen over nogle år). Mon ikke det letteste er at skære vildskuddet stærkt tilbage og pode på det, eller evt. en passende gren fra et af de kultiverede træer? Måske jeg prøver begge dele, og tager den endelige beslutning senere ;-)
VH

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. januar 2015 kl. 11.29

Hej Charlotte
Jamen man kan jo sige at det bare er tiden der går med arbejdet - så gør du det bare, du kan jo altid fjerne det, hvis det ikke lykkes, eller det giver for mange problemer med flere rodskud.
/podemesteren

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte-Marie Clemmesen, 27. juni 2017 kl. 14.38

Jeg har et gammelt og meget stort Belle de Boscop træ i min have. Jeg vil gerne have det omposter og gerne med flere sorter. Hvilke sorter kan du anbefale at ompode med. Vi kan godt lide Filippa og Cox Orange Rød Aroma. Vil der være andre anbefalelsesværdige sorter til pode med?

Nyt svar til emnet »Pod nye sorter på gamle træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pod nye sorter på gamle træer«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider