Forum

Kommentarer til »Kan man få amaryllis til at blomstre igen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan man få amaryllis til at blomstre igen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Nielsen, 11. januar 2017 kl. 18.58

Jeg har 2 netop afblomstrede Amaryllis, men kan ikke finde ud af, om jeg må skære selve blomsterstænglen af. Det ser jo ikke særlig kønt ud, med sådan en høj stængel med visne blomster på. Er det bare alm. blomstergødning, jeg skal bruge eller er det noget specielt. Jeg er også i tvivl om, hvordan den skal vandes, om det skal være i underskålen eller fra oven? Håber i kan hjælpe mig.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Nielsen, 11. januar 2017 kl. 18.59

Beklager meget at billedet vender på hovedet, men jeg ved ikke hvordan jeg ændrer det.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 12. januar 2017 kl. 10.38

Hej Gitte.

Problemet med billeder der vender forkert, har været omtalt i et par tidligere tråde her på siden. ( jeg kan desværre ikke lige finde dem).
En del telefoner med kamera skal holdes på en bestemt måde, for at billedet vender rigtigt.
Dit billede står på hovedet, hvilket kunne tyde på, at telefonen skal drejes 180 gr. således at den side der har vendt nedad skal vende op.
Billeder, hvor planter ligger ned, skal telefonen drejes 90 gr.
Dette gælder for mange telefoner med kamera men ikke for alle.

VH. T&HPP

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. januar 2017 kl. 8.55

du skal holde den jævnt fugtig til den tørre sige - når bladene begynder at gulne så stoppper du med vandingen og lader den visne helt ned du må aldrig skære noget ned før det er helt vissent og har trukket næringen tilbage i løget - så stiller du den tilside og når bladene begynder at kigge frem så begynder du at vande igen

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 16. januar 2017 kl. 13.39

Hokus pokus

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Nielsen, 16. januar 2017 kl. 18.22

Tusind tak skal du ha Gert, nu ser det lidt mere rigtigt ud. 👍😀💐

Nyt svar til emnet »Kan man få amaryllis til at blomstre igen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan man få amaryllis til at blomstre igen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider