Forum

Kommentarer til »Hvordan vander jeg bedst store bede?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan vander jeg bedst store bede? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 5. juni 2017 kl. 13.08

Er det nu økologisk ?

Der er ikke noget i Miljøstyrelsens vurdering som giver anledning til bekymring for så vidt angår indholdsmaterialet i Tree Diaper.
Men svøbet / indpakningen er et plastmateriale med samme egenskaber som andre plastmaterialer fremstillet på basis af råoolie.

Svøbet nedbrydes over tid - til mikroplast. Og lagt ud ovenpå jorden i krukker / potter / direkte på dyrkningsjorden er det rimeligt at antage, at den dag indpakningsplasten revner vil den sammen med indholdet blive blandet op i dyrkningsjorden.

Her er det så, at der kan være grund til bekymring - for hvilke mikroorganismer / smådyr vil fortære dele af indpakningen?
Og hvilke skadevirkninger vil det så få efterfølgende i disse organismer og organismerne længere oppe i fødekæden ?

Svarene på disse spørgsmål kender vi ikke i dag - men forskerne på Århus Universitet arbejder på sagen for så vidt angår en af de allervigtigste mulddannende organismer - regnormen.

Så "klap hesten" - køb og anvend IKKE produktet Tree Diaper før svaret på disse spørgsmål kendes.

Der er jo andre materialer med vandregulerende egenskaber man kan vælge (som det også er forklaret i svaret til Peer Vesterbæk).

Venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Hvordan vander jeg bedst store bede?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan vander jeg bedst store bede?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider