Forum

Kommentarer til »Økologi på Samsø«

På denne side finder du kommentarer til teksten Økologi på Samsø. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 1. august 2017 kl. 19.31

Samsø er en fantastisk ø! Har holdt ferie der de sidste to somre og kommer HELT sikkert tilbage.
Men denne artikel forherliger øko-glæderne, som jeg ikke har oplevet, selv om vi har haft øjnene åbne efter økolog under vores ferier.

Der er langt mellem lækre grønsager - også øko - i vejboderne i uge 29/30 - eller bliver de revet væk?
Der er jordbær at få - men har jeg ret i, at de leveres af den samme konv. landmand på hele øen. Inkl supermarkederne og vejboderne? Samme sprøjtning alle steder? Samme salgspris alle steder... og ingen øko...
Vi er flere gange blevet fristet af italiensk is ved nordby. Men når man bare bydes en plastikstol af billigste slags sat oven på perlegrus, bliver jeg lidt trist. Vi vil da hellere nyde de smukke hortensiaer og udsigterne på øen!
Bryghuset har en sandkasse hvilket er et plus for os, der rejser med børn.
Men miljøet på gårdspladsen kunne godt friskes op med smukke planter, der matcher Nordbys smukke haver, og Bryghuset her netop også smuk udsigt. Den gad jeg godt at nyde!

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.L. Nielsen, 17. august 2018 kl. 14.04

Egholm i Limfjorden er pt. Danmarks største øko-ø, så det kan lade sig gøre at gøre et stort område. Det ville være spændende hvis et stort område som Samsø kunne gøres 100% økologisk.

www.tv2nord.dk/nyheder/02-02-2017/1930/egholm-som-danmarks-storste-oko-o

Mvh Torben
bit.ly/2wcTa0b
bit.ly/1T6vQ9D

Nyt svar til emnet »Økologi på Samsø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Økologi på Samsø«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider