På denne side finder du kommentarer til teksten Palmekål – en anderledes grønkål. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Annette, 7. januar 2003 kl. 15.45
Jeg har haft god held til at overvintre palmekålen, som tidligt om foråret sætter meget velsmagende "broccolihoveder"
Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 8. januar 2003 kl. 18.48
Min palmekål er tilsyneladende toårig. Den overvintrer fint, og den sætter villigt fine, nye blade hele næste år, men ingen blomster. Det er sorten Nero di Toscana (fra Runåbergs Fröer).
Skrevet af: Dorte Bäcklund, 16. januar 2004 kl. 20.47
Det er en utrolig smuk plante til krukker med jeg her desværre erfaret at laver af små sværmer også har fundet ud af at den er velsmagende.
Den tåler også en del frost.
Skrevet af: Peter, 26. maj 2005 kl. 5.44
Hej – hvor får man planter af palmekål – rød grønkål mm?
Peter.

Skrevet af: Karna Maj, 26. maj 2005 kl. 9.28
Jeg tror ikke, at du kan købe planter af disse lidt mere sjældne kålsorter.
Men du kan sagtens nå at så dem her sidst i maj. Frø af palmekål kan du købe fra flere frøfirmaer, mens den røde grønkål vistnok kun sælges af Frøposen – www.froposen.dk.
Hvis du ikke har mere plads i køkkenhaven at så på, så kan du så rækker af grønkål /palmekål mellem løgrækker. Planterne kan så overtage pladsen, når løgene er høstede i juli. Hermed undgår du også at skulle plante ud midt på sommeren.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Palmekål – en anderledes grønkål«