Forum

Kommentarer til »Hvorfor er der ingen blomster på vores pæretræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor er der ingen blomster på vores pæretræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkeline Albeck, 28. maj 2005 kl. 15.28

Jeg ved ikke hvad den præcise forklaring på fænomenet er, men efter at have oplevet samme situation søgte jeg vidt og bredt på nettet. Det blev foreslået, at et enetræ eller en enebusk i en nabohave kunne have negativ indflydelse på pæretræets evne til at bære frugt. Da vi for tredie år i træk oplevede at der ikke kom noget tog vi en snak med naboen, der ganske rigtigt havde en (meget flot) ene stående i sin have. Hun var villig til at fjerne den – det var sidste sommer – og netop idag har jeg talt en masse sunde frugtanlæg på begge vore espalierede pæretræer. Som sagt: jeg ved ikke hvad forklaringen er – men vores erfaringer siger, at der kan være noget om snakken...

Nyt svar til emnet »Hvorfor er der ingen blomster på vores pæretræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor er der ingen blomster på vores pæretræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider