Forum

Kommentarer til »Tagetes spiller på flere tangenter«

På denne side finder du kommentarer til teksten Tagetes spiller på flere tangenter. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 30. juli 2005 kl. 14.12

Jeg har oplevet at tiltrække 5–6 store snegle hver gang jeg har sat endnu et hold tagetes ud i bedet. Og efter flere forsøg har jeg nu opgivet tagetes og sneglene holder sig sikkert der hvor jeg ikke ser dem.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Jensen, 5. oktober 2005 kl. 18.35

Jeg har også problemer med snegle som gnaver ret store tagetesstængler over, så jeg må sætte tagetes om op til flere gange.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liv Følling, 28. april 2008 kl. 21.08

Snegler og Tagetes
Jeg har også lest om at de gode Tagetes mot nematoder tiltrekker snegler som jeg til nå har lite av. Det er spesielt et par sorter som anbefales mot nematoder. Er det spesielle sorter hvor man unngår snegle "fristelsen" slik at jeg tør ta sjansen?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna, 2. maj 2008 kl. 0.25

Tak for indlæggene. Har nemlig lige købt 30 tagetes udplantningplanter til rundt ved kartoflerne, men vil nu være ekstra på vagt overfor sneglene – der er jo ingen grund til ligerem at inviterer dem nu jeg jeg i forvejen slet ikke er plaget endnu. har kun fundet 2 små fætre i køkkenhaven og en i prydhaven indtil nu.

Men i øvrigt sjovt at sneglene så godt kan lide dem når nu de lugter så fælt :)

Hilsen Nanna

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E.A, 4. maj 2009 kl. 17.41

Hej
Jeg havde tænkt mig at plante Tagedens i mit drivhus, da jeg har hørt det holder skadedyr væk, men hvis de ligefrem lokker snegle til og lugter dårligt ved jeg ikke rigtig, om jeg sår dem, så tak for tippet.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Eriksen, 14. februar 2015 kl. 11.10

Dejligt at se en skribent, der har så mange ting med om en plante. Interessant at læse om den medicinske anvendelse. Jeg vidste kun at aztekerne har brugt tagetes mod feber. Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om kilderne, da emnet er spændende.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. februar 2015 kl. 11.26

E. A. - jeg havde tagetes et år i drivhuset, netop for at teste, om det nu også virkede mod skadedyr. Det havde overhovedet ingen effekt...

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 14. februar 2015 kl. 17.56

E.A.
Tagetes - især den traditionelle - har den egenskab, at nematoder elsker den. Men dør også af den, når de er kommet indenfor.
Derfor er den rigtig god til at rense jorden for nematoder. F.eks. hvis der skal plantes roser, hvor der før har været roser vil en tæt tilplantning med tagetes få det til at fungere uden problemer.

Hvorvidt Tagetes lugter er nok relativt. Selv har jeg ikke oplevet lugten generende.
At den tiltrækker snegle, er ikke et større problem end det er med f.eks. Asters eller Purpur Solhat.
En meget effektiv barrierer mod snegle er kaffegrums. Det kravler snegle ikke over. Men ofte er problemet at skaffe nok ;)
Bliver det et problem i år tænker jeg, at jeg vil købe noget kakao flis el. lign. som erstatning for kaffegrums (hjemmemalet).

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. februar 2015 kl. 19.11

Hej - mine Tagetes F1 Vanilla erecte bliver til halvstore buske og lugter ikke det mindste. Når der har været optræk til snegle, har jeg sat et par "ølfælder" op mellem planterne.
Ingeborg som slet ikke kan have sommeren uden disse specielle Tagetes.

Nyt svar til emnet »Tagetes spiller på flere tangenter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Tagetes spiller på flere tangenter«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider