Forum

Kommentarer til »Malurt«

På denne side finder du kommentarer til teksten Malurt. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Den Lille, 21. august 2005 kl. 16.01

Vi lavede et lille eksperiment med at drikke malurt te. vi lave te direkte fra malurt planten.

efter at vi havde drukket ca. 3 kopper begynder min kamerat at se sin mor sidde på taget!

så jeg ville høre om det måske kan være farligt?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 27. august 2006 kl. 9.49

Jeg har i år sat Malurt i min have.

Den har vokset sig ret høj og ranglet, hvilket har medført at den er væltet her under den seneste tids regnmasser.

Er der nogen der ved om malurt visner ned om vinteren, eller skal man beskære den for at den forgrener sig lidt mere?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente, 19. februar 2007 kl. 18.57

Det er nu længe siden jeg sidst har haft urten "malurt" i mit urteapotek. Når jeg køber nye urter, kan jeg finde på, at lave en kraftig kande "goddag-te". Jeg har lige drukket tre kopper malurtte. Herefter fik jeg pludselig tilskyndelse til at undersøge mere om urten. Marcussen mener man bør begrænse brugen.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive virkningen. Rumlen i maven, men det er jo absolut også en fordøjelsesurt.

Hallusinationer? Nej,.og det håber jeg da heller ikke kommer til. Lidt hjertebanken og rigelige luftudgydelser. Hehe. Jeg er heldigvis alene hjemme.

Ang dyrkning: Ved at "google" på malurt, stødte jeg på flere sider, der havde forslag til behandling af malurt i haven.

Nyt svar til emnet »Malurt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Malurt«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider