Forum

Kommentarer til »Martsviol – en duft af forår«

På denne side finder du kommentarer til teksten Martsviol – en duft af forår. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben Charlotte Bondesen, 31. oktober 2005 kl. 9.52

En duft af forår i november!

Her hvor jeg bor, blomstrer der yndige martsvioler lige nu. Jeg bor i Løgten-Skødstrup i Østjylland.

Er der mon andre som har set violer for nylig?

Venlig hilsen
Iben

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben Charlotte Bondesen, 31. oktober 2005 kl. 9.53

En duft af forår i november!

Her hvor jeg bor, blomstrer der yndige martsvioler lige nu. Jeg bor i Løgten-Skødstrup i Østjylland.

Er der mon andre som har set violer for nylig?

Venlig hilsen
Iben

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 31. oktober 2005 kl. 20.21

Hej Iben.

Tak for din hilsen. I morgen, når det bliver lyst, vil jeg kigge efter, om ikke der skulle være i hvert fald en enkelt martsviol, imellem de mange der myldrer frem overalt i min have, som har et smil på læben.

Som tak for din opmærksomhed, denne lille hilsen fra en af mine martsvioler:

En dag traf jeg en viol, som smilede så sødt, at jeg ikke kunne lade være at plukke den. Herpå svarede martsviolen: Da du fik øje på mig i dit blomsterbed, sang min sjæl imod dig, og jeg var din. Men den blomst du holder i din hånd, har du berøvet sin sjæl.

Venlig hilsen, Knud

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben Charlotte Bondesen, 31. oktober 2005 kl. 21.23

Hej Knud,

det var VIRKELIG en martsviol!

Skal vi kalde den novemberviol?

Tak for din hilsen

Iben

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Svane, 21. januar 2008 kl. 23.19

Jeg har også haft mange blomsterende violer i december, men nu er det slut. Tligengæld har jeg haft mange sammenkrøllede og opsvulmede blade i mine violer og det har jeg aldrig set før. Kan det vare en lille larve inden i bladene? eller er det bare et alm. fænomen jeg bare ikke har set før.De er overalt og jeg frygter at mine violer er gået til. Er der noget man kan gøre? Jeg sætter stor pris på mine violer.

Nyt svar til emnet »Martsviol – en duft af forår«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Martsviol – en duft af forår«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider