Forum

Kommentarer til »Dyrkning af løg«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dyrkning af løg. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Mønsted, 5. april 2006 kl. 19.49

Det har nu ikke så meget med løgene at gøre, men du nævner, at man kan bruge en håndfuld træaske til at hæve pH-værdien med. Alt, hvad jeg hidtil har læst om dette emne, siger, at det må man ikke bruge i haven. Jeg har massevis af den fineste træaske, som går direkte i den "ikke-genbrugelige" affaldsspand, og det har altid ærgret mig.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. april 2006 kl. 23.53

Kære Christian Mønsted

Det afhænger meget af, hvor træet kommer fra. Jeg bruger gerne træaske fra min egen have eller træ fra den lokale skov, hvor jeg ved, hvor træet har vokset. Træaske fra importerede træbriketter bruger jeg derimod ikke.

Læs dette udførlige svar fra vores ekspert Sten Porse om brug af træaske i kækkenhaven:
www.havenyt.dk/spoergsmaal/140.html

Med venlig hilsen
Karna Maj

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ralla, 10. marts 2008 kl. 11.16

Ralla Ralla Ralla Ralla...

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Kynæb, 8. maj 2008 kl. 17.07

Hej, jeg bor i kolding, hvor kan jeg købe topløg/etage løg

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Christiansen, 30. juni 2016 kl. 6.44

Tak for rigtig informativ artikel, som forklarer meget af det jeg har gjort galt med både frø og stikløg.
Og nu hvor jeg har opdaget at løg skal have "overkroppen over jorden" er der vel efterhånden en chance for det lykkes næste år...
Men har du et bud på om jeg kan forspire frø til næste år i mistbænk og som overvintring?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 30. juni 2016 kl. 13.25

Løg skal sås inde tidligere end du kan i mistbænk, hvis de skal have maksimal udviklingstid. Prøv at læse den her artikel, som Winnie Poulsen har skrevet om sine erfaringer med at så løg:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/loeg_og_porrer/227.html

Jeg har forsøgt at så frø af løg sidst i juli, da de skal kunne overvintre, men har ikke haft held med det - det er svært at få dem til at spire. Du kan i nogle butikker købe stikløg i efteråret til at sætte til overvintring. Det giver nye løg nogle uger før de, der sættes i april.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 30. juni 2016 kl. 13.47

Jeg forspirer løg i vinduet hvert forår. Så vidt jeg husker midt i marts. Man kan så dem enkeltvis i en plantebakke med små huller eller bare i en bakke med jord ligesom porrer.

Jeg har ikke oplevet problemer med dyrkningen på denne måde, men de er selvfølgelig ikke så tidligt færdige som med stikløg.

Jeg tit overvejet at producere mine egne stikløg, men jeg savner en nøjere anvisning.

Nyt svar til emnet »Dyrkning af løg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dyrkning af løg«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider