Forum

Kommentarer til »Tidlige kartofler«

På denne side finder du kommentarer til teksten Tidlige kartofler. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 1. juni 2006 kl. 11.32

På trods af det dårlige vejr er det lykkedes for mig og min frue at hive de første nye kartofler frem af jorden i går den 31 maj. :)

Sort: Revelino – forspiret og drevet indendøre inden udsætning.

Sted: Damsholte, Møn

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 1. juni 2006 kl. 19.11

Ha, jeg havde nye kartofler Kr. Himmelfartsdag, men jeg snyder også. Jeg har kun en (lille)blomsterhave.

I 5 indkøbsposer med jord, havde jeg lagt 5 spirede kartofler (nogen fra Netto) de stod i mit bryggers til de kom op, så flyttede de ud i redskabsskuret, og ud på flisegangen i læ de dage det var pænere og lunere vejr. Og så fremdeles.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 1. juni 2006 kl. 21.44

Det er snyd. :)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 20. august 2008 kl. 19.25

Skal der avles tidlige,rigtig tidlige kartofler så er her et lille fif og det er nemt.

Sukkerposer(2kg) skal fyldes halvt med spagnum.Det Skal være Så og priklejord så det ikke svier de nye rødder.Læggekartoflen skal være midt i indholdet i posen.

Når planterne er mellem 5 og 10 cm skal de udplantes.Lav et hul i jorden der passer til jordhøjden i poserne og stil dem i hullerne og kom jord omkring dem For at hærde planterne trækker man lige posen helt op over de små planter nogle dage... Hyp jord op omkring planterne som de vokser til...Poserne opløses og du har tidlige kartofler.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Petersen, 27. juni 2009 kl. 9.34

Jeg ikke om det lige her jeg skal spørge, men jeg prøver alligevel.

Ude i mit kartoffelbed ser egentlig meget fint ud, planterne er vel en 50–60 cm høje, men alle toppene er ligesom bidt af – kan det være rådyrene?

Har det evt. betydning for høsten?

De har ikke blomstret og kommer af gode grunde heller ikke til det.

Nyt svar til emnet »Tidlige kartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Tidlige kartofler«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider