På denne side finder du kommentarer til teksten Primula. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Birthe, 19. maj 2003 kl. 12.25
Hej,min have er temmelig stor,men den bagerste del står i vand,nårdet regner
meget,der er ler i bunden,rundt om min flagstang i det våde har jeg sat Primula
flere slags,de står og sopper i vand,men gror og blomstre pragtfuldt,det har de gjort i flere år,så hvis nogen har det vådt så plandt Primula,hej fra Birthe.
Skrevet af: Mettekanel, 22. oktober 2004 kl. 22.56
Hvor finder jeg flere oplysninger om Alpine planter, mangler der ikke et kapitel om dem?
Skrevet af: Knud A. Møller, 13. februar 2007 kl. 11.04
Kære Birthe Bagge,
Dejligt at høre, at dine primula gror godt i din våde del af haven. Forudsætningen for at dyrke primula med succes er netop fugtighed og meget gerne i blad/kompostjord. At de også kan trives i lerjord viser blot, at der kan være undtagelser.
Det er især etageprimulaerne og klokkeprimulaerne, som kan trives i det våde. F.eks. P.japonica, P.bulleyana, P.burmanica, P. alpicola og P.florinda for blot at nævne nogle få. Specielt P. florinda kan lide det våde og gror meget gerne med rødderne i vand langs et vandløb.
Så blot fortsat held med dine Primula i det våde.
Mange hilsner
Knud A. Møller
Dansk Primula Klub
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Primula«