Forum

Kommentarer til »Udtynding af æbler og pærer«

På denne side finder du kommentarer til teksten Udtynding af æbler og pærer. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette Hall, 28. april 2007 kl. 23.06

Jeg plejer at lave æblegelé af de æbler der falder af i juni/juli, og af dem jeg samtidig selv udtynder. Til æblegelé skal æblerne jo alligevel være sure, så geleen kan stivne. Så føler jeg mig ikke så irriteret over at se æblerne gå til spilde. Sorterne kan blandes. Det smager fint lige meget hvilke æbler man bruger.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anni Wulff, 20. juli 2010 kl. 11.19

Jeg klipper meget i mine æbletræer, da jeg helst vil kunne nå fra en stiges højde. Jeg klipper også mhb. på, at grenene bevæger sig nedad. Kan man klippe for meget, så det lettere bliver sygt?
Jeg har f.eks. lavet et parasoltræ på en beleboskop, og den har fået hvide belægninger og ingen æbler i år. Ellers har den båret pænt i 8 år.

Nyt svar til emnet »Udtynding af æbler og pærer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Udtynding af æbler og pærer«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider