Forum

Kommentarer til »Estragon – fransk, russisk og tysk«

På denne side finder du kommentarer til teksten Estragon – fransk, russisk og tysk. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette R, 9. maj 2007 kl. 20.44

Hej

Vil en fransk estragon trives i krukker. Og kan man i så fald være nogenlunde sikker på, at den overlever vinteren, hvis man sætter den i drivhuset om efteråret?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille, 6. maj 2009 kl. 10.22

Hej :)
Vi bor midt i Jylland i en ådal og er meget udsat for frost. Jeg har nu på 8. år en fransk estragon stående op af en sydmur under tagskæget. Jeg dækker den ikke af om vinteren, men lader den stå med den visne top. Enkelt, nemt og helt problem frit har den også skudt i år. Langs den samme mur har vi på 5. år artiskokker de klarer sig også fantastisk i den tøre frost.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 20. april 2011 kl. 6.12

Husk at smage på et blad før du tager den med hjem fra planteskolen! Jeg fik en med hjem sidste år, der på ingen måde bare mindede i smagen om rigtig fransk estragon. Senere fandt jeg en potte med fransk estragon i Irma, som blev plantet ud efter lidt tilvænning. Den smagte fantastisk.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anemette Olesen, 20. august 2011 kl. 9.44

Jeg har den tyske esdragon i haven og den russiske trives også fint - hvorimod den franske er ustabil da vi bor et sted hvor frosten bider godt til.
DEr ER forskel på russisk og tysk esdragon - Den tyske er mere rund og lidt anisagtig i smagen . Den russiske er bare pebret fra starten.
Den tyske esdragon kan købes fra Vitskøl kloster og klarer overvintring fint .
Venligst Anemette

Nyt svar til emnet »Estragon – fransk, russisk og tysk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Estragon – fransk, russisk og tysk«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider