Forum

Kommentarer til »Brug masser af krydderurter«

På denne side finder du kommentarer til teksten Brug masser af krydderurter. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Catarina Friehling, 24. juli 2007 kl. 12.31

Plant krydderurterne tæt ved huset, så husker du at bruge dem i køkkenet.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 24. juli 2007 kl. 14.44

Tak for rådet – det gør vi sandelig også!

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thor Hofman Nyholm, 27. januar 2008 kl. 1.52

Hver morgen i sommerhalvåret går jeg ud i haven og nipper en god håndfuld blade og topskud af vores citronverbena. Dem bruger min hustru til en dejlig kop morgente.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. august 2009 kl. 10.13

Hvis man køber en potte basilikum og planter hele dynen over i en stor potte, er det rigtigt, at en del af planterne går til.

Men til gengæld kan de tilbageværende planter forsyne én med basilikum i 2–3 måneder – både sommer og vinter – og er potten stor nok, kan de blive meget store.

Jeg fjerner de nederste 5 cm af potten og planter så højt, at jeg kan vande uden om potten, og rødderne kan søge ned i den nye jord. Det mindsker problemet med planter, der rådner nedefra.

Hvis man køber 2 eller 3 potter, kan man være selvforsynende med pesto hele sommeren, og om vinteren vil der hele tiden være friske blade til salater – og også til en gang pesto ind i mellem, selv om det jo går lidt langsommere end om sommeren...

Jeg har kun dyrket basilikum og koriander på den måde – men mon ikke de fleste pottede krydderurter kan forlænges sådan?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: KB Hansen, 24. marts 2011 kl. 9.53

@Anja: tak for gode, konkrete råd.

Jeg vil lige dele denne side med god inspiration til alt det dejlige man kan dyrke: www.raavareguiden.dk/krydderurter/

Nyt svar til emnet »Brug masser af krydderurter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Brug masser af krydderurter«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider