Forum

Kommentarer til »Planter med historie«

På denne side finder du kommentarer til teksten Planter med historie. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sara, 21. januar 2008 kl. 11.35

Hey. Jeg har læst din artikel og det at du skriver at vaid blev brugt i de nordlige lande indtil indigo kom frem er ikke helt korrekt. idet vaid plantens stilke indeholder indigo, og norden benyttede denne plante som kilde til indigo indtil søvejene til Asien åbnedes i 16–17 århundrede og Indigofera Tinctoria fra Asien herefter blev benyttet. I det denne indeholder en større mængde af indigo.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 12. juni 2009 kl. 16.07

Hvordan får man fat i frø/småplanter til vaid, jeg er i gang med at anlægge en "Farvehave" så hvis du nogen også ved noget om Krap (Rubia tinctorum) er jeg glad.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine A., 14. juli 2009 kl. 10.52

Du kan købe frø af Isatis tinctoria (farve-vaid) hos Albinus Frø – se i forhandlerguiden.

Nyt svar til emnet »Planter med historie«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Planter med historie«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider