Forum

Kommentarer til »Da capo for de bedste sorter«

På denne side finder du kommentarer til teksten Da capo for de bedste sorter. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 17. marts 2008 kl. 17.51

Rigtig spændende artikel.

Jeg kender ikke manfe der sår løg fra frø. Jeg prøvede det et år med fantastisk resultat på nogle italienske sortere.

Jeg har dog et spørgsmål. Jeg købte mange frø for år tilbage. Og jeg kan ikke rigtig få løg-frøene til at spirre.

I år har jeg sat 5 slags løg og 2 slags porre. 1 sort løg spirrede og en sort porre. så det er meget lille spirrepeocent. Kan frøene være for gamle eller er der en bestemt "sikker" proces til forspiring. Måske gør jeg noget forkert?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie Poulsen, 17. marts 2008 kl. 19.03

Da du sikkert har givet alle potter samme betingelser, er forklaringen nok, at frøene har mistet spireevnen. Det sker før eller senere for alle frø. Nogle er kun levende få uger efter modenhed, andre kan holde i tusinde år. Det normale er, at frø holder sig spiredygtige i nogle år ved kølig og tør opbevaring.

Se meget mere om frø på Frøsamlernes hjemmeside, www.froesamlerne.dk.

Hilsen Winnie Poulsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Signe Hyld, 18. august 2014 kl. 14.10

Jeg leder og leder på nettet for at finde lige den sort af asparges, du har vist et billede af. Jeg ville være lykkelig, hvis jeg vidste, hvor Franklim F1 frø kan købes, for hvor ser den både sund og frodig ud!
Kærlig hilsen Signe Hyld

Nyt svar til emnet »Da capo for de bedste sorter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Da capo for de bedste sorter«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider