Forum

Kommentarer til »Vand og jorddæk«

På denne side finder du kommentarer til teksten Vand og jorddæk. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 10. juni 2008 kl. 11.23

Som forsøg og måske lidt for tidligt (eksperimenterer af og til), har jeg plantet 4 salatagurkplanter i god vækst og størrelse op ad hver sin stang på en rosenbue – i søndags.

De står i store potter, som er gravet ned i jorden, men her gik der heller ikke lang tid før de hang med "ørerne", trods jorden var fugtig i potterne.

Jeg skar bunden af 4 sodavands- og plastik flasker 50cl og satte en i hver potte og fylde med dem vand. Inden længe samme dag måtte jeg genopfylde flaskerne – det hjalp altså.

Jeanet

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 10. juni 2008 kl. 16.01

En velprøvet metode til enkeltplanter, der skal grundvandes:

Bor et hul på 1–1½ mm nederst på siden af en spand på ca 10 liter.

Sæt spanden på et par mursten, så bunden er lidt hævet over jordoverfladen og vend hullet ind mod plantens stamme / midte. Skrab eventuelt jorddække lidt til side.

Fyld spanden med vand.

Jorden optager let den mængde vand, der løber stille og roligt ud gennem det lille hul – det betyder, at man slipper for at vandet løber på jordoverfladen langt væk fra plantens rodsystem og dermed ikke når ned, hvor det gør gavn.

Hvis du har flyttet på jorddækket, så læg det på plads, når spanden er tom.

Lone

Nyt svar til emnet »Vand og jorddæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Vand og jorddæk«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider