Forum

Kommentarer til »Kan Hebe gro i krukker?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan Hebe gro i krukker? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kenneth, 1. august 2003 kl. 8.52

Jeg har nu i to år haft hebe planter stående i almindelige bede udsat for vind, frost osv. De står yderligere i ren muldjord, og de er utroligt flotte. Der er åbenbart ingen, der har fortalt mine hebe planter, at de ikke kan lide frost og muldjord :-)

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tobias Rasmussen, 19. august 2004 kl. 18.56

Mine Hebe-buske trives godt. Nogle er i halvskygge, andre i fuld sol. Men fælles for dem er, at jorden er veldrænet, hvor de står. God muldjord synes at være veldrænet nok, men bedst trives de af buskene, der står i stenet og gruset jord i fuld sol.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lonni Andersen, 29. april 2006 kl. 11.07

Jeg vil spørgr om Hebe skal klippes ned?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 30. april 2006 kl. 13.20

Der er ikke noget i planterne som sådan, der kræver, at de skal skæres ned, men hvis du synes, at det kunne pynte på dem, så er det netop årstiden nu.

Alle de lidt sarte planter, der blomstrer på spidsen af étårsskuddene (Roser, Sommerfuglebusk, Lyng, Lavendel, Blåskæg osv.) kan skæres tilbage samtidig med roserne og efter samme opskrift: først fjernes det døde og syge. Derefter tynder man busken ud og fjerner svage skud ved jorden, og til sidst former man busken.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommi Larsen, 29. juli 2006 kl. 19.35

Jeg har en smuk lille Hebe, som i planteskolen blot blev kaldt Hebe 'Cobb Valley". Cobb Valley er en kendt lokalitet på New Zealand, men planten må vel have et artsnavn og ikke kun et sortsnavn. Hvilken art er der tale om? Og hvis det er en krydsning: Hvilke forældre?

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Knudsen, 3. august 2006 kl. 20.21

Hvad betyder hebe? Jeg købte en sommerfuglebusk i den tro at det var en almindelig sommerfuglebusk der blev stoe, men fandt ud af at det var en hebe–.

der er åbenbart mange typer af planter der bliver kaldt for hebe.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 31. maj 2009 kl. 13.01

Prøvede at klippe min tre år gamle Hebe ned, da den var blevet alt for stor.

Klippede som var det er rose – og må konstatere at den dødede af det.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Pedersen, 16. september 2009 kl. 17.04

Hejsa
Vi har 1 Hebe til at stå i stenet og gruset sandjord på vores terrasse.den har blomstret fint og været meget smuk.jeg har lige set at den nu er ved at blive "brændt" i siderne.Hvad kan/er årsagen til dette?

Nyt svar til emnet »Kan Hebe gro i krukker?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan Hebe gro i krukker?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider