Forum

Kommentarer til »Hvornår skal man beskære lyng?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvornår skal man beskære lyng? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Pedersen, 1. juni 2009 kl. 11.24

Hvornår må jeg klippe grønne lyng!

hvad med lyngplanter der ikke bære blomster hvornår må jeg
klippe dem tilbage da jeg synes de er bare et stykke fra rod og ud på stænglen, jeg har gravet nogle af dem op, og derfor ses det mere nu, de skal have en ny plads, så derfor vil jeg gerne klippe dem tilbage, hvis det kan lade sig gøre.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. juni 2009 kl. 15.53

Lyng er en spændende plante, som jo gemmer på flere muligheder, end man sådan lige umiddelbart går og tror. Man kan jo pynte med det, og så dufter det bare rigtig godt. En af mine gamle kammesjukker, ja det er forresten Palle, ja han laver skam selv snaps på lyng! Det er bare noget der smager så hatten passer og så man får lyst til at danse på stedet! Javel ja. Palle er forresten lidt af en opfinder når det gælder snaps. Den mand kan lave sin egen kryddersnaps ud af stort set hvilken plante. Ja, det har vi vel nok nydt godt af gennem tidernes løb, vi andre "gamle" som vi jo da nok kan tillade os at kalde os nu.

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Petersen, 31. maj 2017 kl. 12.51

Jeg har lyng der står i kanten af et rundt bed, som aldrig er blevet klippet (uvidenhed) de er nu blevet for store i bredden og i højden, har brune grene i bunden. Kan de reddes eller skal jeg købe nye? Jeg har læst om klipning på jeres side, men er stadig i tvivl. Det er Erika lyng. Vh. Karen

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 31. maj 2017 kl. 12.57

Klip dem ned efter blomstringen.
Da de har stået ubemærket i nogle år, kan der godt gå et år eller to, inden du er tilfreds med resultatet.

Nyt svar til emnet »Hvornår skal man beskære lyng?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvornår skal man beskære lyng?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider