Forum

Kommentarer til »Dyrk stikkelsbær«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dyrk stikkelsbær. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Rasmussen, 21. juni 2009 kl. 20.45

Stikkelsbær hvepselarver

jeg har (overset) et voldsomt angreb af hvepselarver. Min stikkelsbærbusk er helt skallet, kun de flotte umodne bær hænger der.

Det har jeg aldrig oplevet før, er problemet særligt stort iår?

Søren
Himmelev Roskilde

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 21. juni 2009 kl. 23.15

Søren: Angrebene har også været hårde i min have i år – sidste år og forrige år gik det kun ud over min pil... men i år er det gået ud over stikkelsbær, hindbær, solbær, blåbær, ribs, æble, blomme og pæretræer osv osv... så har været nødsaget til at sprøjte...

Ang. stikkelsbær så er dte første sæson jeg har dem, hvornår kan de plukkes? Jeg har grøn og rød... og de skal syltes.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 22. juni 2009 kl. 10.29

Jeg havde også nogle meget voldsomme angreb på stikkelsbær for nogle år siden. Men efter tredje år forsvandt de som dug for solen, og jeg har ingen set siden. Det havde jeg heller ikke de foregående snes år.

Jeg rystede grenene, så de dryssede ned. Jeg havde to angreb i løbet af sæsonen – en i juni og en senere på sommeren.

Læs mere om stikkelsbærbladhveps her:

www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/1.htmlml

Nyt svar til emnet »Dyrk stikkelsbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dyrk stikkelsbær«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider