Forum

Kommentarer til »Fredløs«

På denne side finder du kommentarer til teksten Fredløs. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Poulsen, 1. august 2009 kl. 10.55

Ifølge Illustreret flora af Vilhelm Balzer og Morten Lange 1953, findes der også en
LUND FREDLØS – Lysimachia nemorum

Stængel krybende; blade ægformede, spidse. Blomster små, enlige i bladhjørnerne, langstilkede; Bægerblade smalle og spidse. Juni–august. I skove på muldbund.T.sj., hyppigst i Østjylland og på fyn.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Poulsen, 1. august 2009 kl. 10.55

Ifølge Illustreret flora af Vilhelm Balzer og Morten Lange 1953, findes der også en
LUND FREDLØS – Lysimachia nemorum

Stængel krybende; blade ægformede, spidse. Blomster små, enlige i bladhjørnerne, langstilkede; Bægerblade smalle og spidse. Juni–august. I skove på muldbund.T.sj., hyppigst i Østjylland og på fyn.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Bagge, 9. juli 2011 kl. 15.43

jeg har flere fredløse i mine kummer, de har noget lignende flormelis ved roden og på stænglerne kan se nogle grimme små dyr, hvad kan det være,det drysser når jeg ryster planten,der er ikke på de andre planter i kummen,håber nogen kan hjælpe mig med problemet,hej fra Birthe

Nyt svar til emnet »Fredløs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Fredløs«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider