Forum

Kommentarer til »Kan Nashi-pærer dyrkes i Danmark?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan Nashi-pærer dyrkes i Danmark? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Kjeld Jørgensen, 4. oktober 2003 kl. 13.14

Sommeren 2002 og 2003 har vort træ været meget ydende og frugterne store og helt fantastiske i smag og konsistens.

Men hvor får man træet i dag?

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tonni H. Nørgaard, 10. juni 2004 kl. 17.20

Vi har 2 træer et år giver de mange frugter, et år næsten ingen, varme/kulde påvirkninger, men i har ret det er et anderledes og spændende træ.

PS vores står på den mest solrige og læ plads i haven.

Hej...

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Kjeld Jørgensen, 10. juni 2004 kl. 23.19

Vi har et træ som giver godt de fleste år.

I 2003 puttede jeg en masse kærner i jorden og stak nogle afklippede grene (udtynding) i jorden. Grenene blev ikke til noget men kærnerne har jeg et håb om kommer.

Kan det passe at man ikke kan købe træerne i planteskolerne? Jeg har spurgt men fået at vide at ingen interesserer sig for Nashi-pærer.

Basse

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Pallesen, 28. december 2008 kl. 23.45

Jeg er meget interesseret i at vide, hvor jeg kan købe et Nashi-pæretræ, da dets frugter smager som en drøm.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. december 2008 kl. 9.38

Asiatisk pære kan købes her www.erlingnielsensplanteskole.dk/

Mvh. Svend Høst

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 29. december 2008 kl. 17.48

Hej Jytte

Det kan du sagtens og der er flere sorter at vælge imellem. Jeg kan glæde dig med at disse sorter smager (efter min mening) bedre end dem fra Føtex. Der er generelt mere smag i dem. desværre bliver de ikke særlig store.

Jeg har sorterne Kumoi og shinko. Kumoi er eftermin mening den bedste. Shinke har hos mig ikke givet frugt og været angrebet af en bladsygdom. Du kan sikkert finde sorterne på de fleste planteskoler efterhånden

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Pallesen, 30. december 2008 kl. 0.02

Tak for oplysningerne det er dejlig at få respons og jeg er i fuld gang med at udnytte dem.

Jeg kan kun give dig ret Søren, de er bedre end dem i Føtex.

Dem, jeg har smagt er store frugter dia. 6–8 cm, brungule og meget saftige.

Jeg har fundet frugten på nedenstående hjemmeside, og så vidt jeg kan se, er det netop denne frugt som jeg har fornøjelsen af at spise hver sommer.

Ps. Hvor ville det være dejlig at vide, hvad sorten hedder!

eksotiskefrugter.emu.dk/frugter/nashi.html

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H.B.Johnsenh, 29. juli 2009 kl. 14.34

Jeg synes nu smagen ligger lige i nærheden af et glas vand

Nyt svar til emnet »Kan Nashi-pærer dyrkes i Danmark?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan Nashi-pærer dyrkes i Danmark?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider