Forum

Kommentarer til »Bør jeg sprede hestemøg ud i haven om foråret?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Bør jeg sprede hestemøg ud i haven om foråret? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Milton, 5. april 2004 kl. 16.39

En ting er meget vigtig:

Hestemøg skal være "brændt" sammen før det bruges – frisk hestemøg er spirehæmmende.

Min køkkenhave led under det forrige år, vi mugede direkte ud i køkkenhaven, spredte møget og fræsede det ned, og aldrig har vi haft så dårlig en fremspiring – til gengæld var jorden perfekt sidste år, så brug kun hestemøg der er brændt af (har taget varme, og er begyndt at formulle)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nini Højby Pedersen, 5. april 2004 kl. 20.58

Jeg har god erfaring med at udnytte min ny hestemøjbunke til at dyrke græskar i, de holder af varmen og gødningen. Jeg havde et godt udbytte af mine grædkar sidste år på den måde og i år er bunken lige til at bruge.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nini Højby Pedersen, 26. april 2004 kl. 10.58

Du har ret i det med det spirehæmmende, men i forbindelse med mine græskar, må jeg så nok tilføje at jeg forspirede græskarrene i min vindueskarm og derefter satte dem ud i det friske møj, med lidt jord omkring sig til at starte på.

Nyt svar til emnet »Bør jeg sprede hestemøg ud i haven om foråret?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Bør jeg sprede hestemøg ud i haven om foråret?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider