Forum

Kommentarer til »Rødbede«

På denne side finder du kommentarer til teksten Rødbede. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 3. februar 2018 kl. 21.05

Rødbeder er en dejlig sag, især syltet, og jeg dyrker kun den type, der har lange frugter, for dem kan fruen bedst lide at sylte.
Der er et råd her på siden med, at man skal tynde rødbeder, det er jeg ganske uenig i, men kan man godt lide "træede" frugter, skal man endelig tynde løs og lade dem blive tykke !!
Jeg tynder aldrig rødbeder af samme årsag, og i almindelighed smager tynde frugter langt bedst, og de helt små på ca et par cm i diameter eller mindre syltes hele.
Man må endelig ikke skære i frugterne, før de koges, frugten skal være hel, og toppen skal helst bibeholde 3-4 cm. Skærer man i frugten eller skærer toppen for tæt, mistes den flotte røde farve ved syltningen, men kogevandet bliver flot !!.

Nyt svar til emnet »Rødbede«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Rødbede«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider