Forum

Korkelm – beskæring

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Gøllnitz, 30. december 2006 kl. 15.18

Min mand og jeg har i vores have en relativ stor korkelm, som vi har meget glæde af. Dels er den jo smuk i sig selv og dels meget anvendelig til dekorationer til jul og lign. Vi ved bare ikke rigtig noget om, hvorledes man beskærer sådan en "fætter". Er der mon nogen, der kan hjælpe os?

På forhånd tak
Tina Gøllnitz

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 31. december 2006 kl. 10.17

Hej Tina.

Hvordan for stor? Skal den stammes op,gør I det bare som med andre træer. Er den for høj, kan den stynes, men det tager pynten af et flot træ. Er den for bred, kan grenene reduceres. Den er ikke sart m.h.t. beskæring, men elmebillen kan tage livet af den, se tidligere debat under korkelm.

Hilsen Anne Marie

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Mathiesen, Løgismoseskov 1, 5683 Hårby, 14. juni 2007 kl. 20.40

Da jeg ingen korkelm har el. kender nogen der har, og ved grenene er dekorative (arbejder i blomsterforr.) kunne jeg ønske, jeg kunne klippe lidt grene til forskell. dekoer. Bor i Hårby på Fyn.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Rask Larsen, 7. september 2007 kl. 20.07

Hej Hanne
gælder det stadigvæk at du ønsker grene af korkelm, så er voers træ ved at gå ud, og den må gerne klippes af. du er velkommen, men der er lidt langt Varde,
hilsen Lisbeth

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 20. september 2007 kl. 8.59

Korkelm angribes også af elmesyge, men vil ofte skyde nye rodskud der med tiden kan blive til nye planter. Sådan er det gået med min.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karina Nielsen, 31. marts 2008 kl. 7.14

Hej Hanne... Jeg har en korkelm, der skal beskæres, så du er velkommen til at hente grene... Vi bor i Otterup på Nordfyn... Skriv evt en mail, så du kan få adressen...

MVH Karina. Mailadresse: kasperogkarina@hotmail.com

Nyt svar til emnet »Korkelm – beskæring«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Korkelm – beskæring

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider