Forum

Franske anemoner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Saxtorph, 18. september 2011 kl. 11.19

Hej.
Jeg har købt løg af franske anemoner (de caen), de skal plantes
i krukker... Kan de plantes nu? Alle krukker bliver sat frostfrit
i vinterhalvåret...
Har desuden læst et sted, at de skal lægges i blød et døgn inden
de lægges i jorden, er der korrekt...
Hilsen Tina

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Olsen, 18. september 2011 kl. 14.49

Hej Tina. Hvis krukkerne opbevares frostfrit, kan du sagtens plante dem med det samme. Bare sørg for at stille krukkerne mørkt, tørt og køligt, da du ellers risikerer, at de spirer her i efteråret.

Du kan også opbevare knoldene mørkt og køligt indendørs som de er og vente med at plante dem til foråret. Hvis du planter dem nu, blomstrer de tidligere til næste år, fordi de allerede vil have dannet et godt rodnet, når det bliver forår.

Det er ikke nødvendigt at lægge dem i blød først, men det gør jeg nu personligt altid med mine franske anemoner. Når du gør det, svulmer de op, så det er lettere at se, hvilken vej de skal vende.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Saxtorph, 19. september 2011 kl. 9.57

Hej.
Tusind tak for et godt svar, de bliver plantet nu og sat køligt og mørkt... Når du skriver tørt, er det så fordi de ikke skal vandes i løbet af vinteren???
Hilsen Tina

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Olsen, 20. september 2011 kl. 9.56

Hej Tina. Giv krukken en normal omgang vand, når du har plantet knoldene og stil den herefter væk til vinteropbevaring. Du kan kigge til den et par gange i løbet af vinteren og give den en smule vand, hvis jorden er helt knastør.

Til foråret, når de skal vågne af dvalen, vander du krukken godt igennem, stiller den lyst og giver den evt. et skud gødning.

God fornøjelse :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Saxtorph, 20. september 2011 kl. 11.04

Tusind tak for hjælpen...
Hilsen Tina

Nyt svar til emnet »Franske anemoner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Franske anemoner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider