Forum

Mosegris og hæk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob Rolschau, 9. oktober 2017 kl. 14.47

Hej,

Vi plantede for et par år siden en bøgehæk, for efterfølgende at opdage det er favorit-spise for mosegrise. Vi skal derfor til at plante endnu en hæk.

I den anledning har vi set på en laurbærkirsebær hæk. Jeg kan (i modsætning til bøgehækken...) ikke se på nettet, om det ligeledes er noget mosegrise er glad for.

Er der nogen der har erfaring med en laurbærkirsebær hæk hvor der er mosegrise?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jakob

1 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. oktober 2017 kl. 17.03

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 9. oktober 2017 kl. 19.16

Eller anskaf en kat, der har lært at jage. Det er giftfrit.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 9. oktober 2017 kl. 19.28

Hmmm.... jeg har ikke mosegrise - kun muldvarpe. Til gengæld har jeg en ung kat der fanger adskillige af disse hvert år, så mit problem med muldvarpe er næsten helt ovre. Gad vide om han også kan fange mosegrise??? ;)

4 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. oktober 2017 kl. 20.32

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 10. oktober 2017 kl. 8.16

Tjaaah, min muldvarpekoloni (føltes det som) havde slået sig ned midt i plænen og så ud til at nyde, at genere mine øjne og gemalens front-rider (plænetraktor).

6 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. oktober 2017 kl. 9.00

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 10. oktober 2017 kl. 23.30

Mosegrise spiser ikke rødder af laurbærkirsebær, til gengæld er de ikke frostsike (mine gik ud vintrene 09-10- og det var ærgerligt, da de var høje og flotte!).
Mosegrisene åd også lystigt rødderne af noget, jeg troede skulle være en stynet poppelhæk, af typen, der ikke laver rodskud. Så! Jeg hav over halvdelen op uden rødder, da de var gået ud. Nullo rødder.

Muldvarpe: Mine katte kommer sjældent med nogle, og jeg bliver ked af det, ligesom jeg lige har fået 2 spidsmus leveret (og frøen- men strandtudsen undslap!). De gør jo ikke skade, og hvis de gør- er de jo mere interessante som dyr- end de gør skade.

Jeg har katte fordi, de skal tage mus og rotter. Og så kan vi lide dem! Man kan (og bør) ikke anbefale de små bæster til folk, der ikke kan lide dem.

Mvh
Tine (Har lige brugt 2000 kr på min kat fordi, han har forhøjet stofskifte, men det er min blå kat- og kan det ikke kureres, så ER det slut!)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 11. oktober 2017 kl. 9.50

Jeg har MANGE meter laurbærkirsebærhæk og jeg bor i et område med masser af mosegrise. Disse hække har aldrig taget skade og står superflot hele året. Tilgengæld har jeg mistet vildt mange tulipanløg og gider snart ikke lægge flere af dem. Jeg har to katte, som får lov at gå ud og ind som det passer dem og de fanger heldigvis en sjælden gang i mellem en stor fed mosegris hvis den har slået sig ned på matriklen. Jeg har set den ene af kattene stå og lure ved et jordskud fra en mosegris med ørene rettet fokuseret ned mod jorden og forleden dag kom den så ind med en ordentlig fætter af en mosegris, som den kastede rundt i stuen #$&!!

Nyt svar til emnet »Mosegris og hæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mosegris og hæk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider