Forum

Plantedække i tør skovjord?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Else C. Andersen, 13. september 2017 kl. 18.54

Jeg har mest skov - men langsomt forsøger jeg at udvide mit "blomster/buskområde". Således satte jeg sidste år en del rhododendron i et frigravet område og lagde macadam (knuste sten) ovenpå. Stendigesten omkring bagkanten, der er græs ved forkanten.
Men det vilde grønne - især hindbærrankerne og kvikgræsset - sniger sig ustandseligt ind over det dresserede område bagfra.
Der står også høje træer hvilket bevirker, at jorden er meget tør og løs. Mine rhododendron trives fint.

I et forsøg på at tæmme en smule af det vilde søger jeg råd om beplantning. Det er ikke en fin og sirlig have jeg har, nærmere en halvvild med indslag af tvangsanbragte blomster og buske med skønne farver. Så et forslag må gerne være i samme genre.
Jeg har tænkt på græsser af en art - er ikke begyndt at studere det nærmere men tager med tak mod forslag.
Væksterne må meget gerne være høje.

På forhånd tak for eventuelle råd.

Nyt svar til emnet »Plantedække i tør skovjord?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Plantedække i tør skovjord?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider