Forum

Hvilken kaktus har jeg?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Laura Movileanu, 25. maj 2017 kl. 14.05

Hejsa. Jeg har haft denne kaktus i ca. halvandet år, men det er først nu gået op for mig, at jeg egentlig ikke ved hvilken kaktus art det er? Er der nogen som ved, hvilken kaktusfamilie den hører til?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. maj 2017 kl. 15.06

Det er muligvis en Echinopsis men det er er stor art , det kan kun afgøres når den blomster , Echinopsis giver store meget store flotte blomster , men det kræver et tørt køligt vinterophold 5-10 gr C.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laura Movileanu, 25. maj 2017 kl. 16.37

Jeg har lige været på nettet og søge, og tvivler lidt på at det er en Echinopsis.. Den har ikke haft blomster endnu, men den har bløde nok pigge til at man kan køre fingeren over dem og bøje dem uden at det gør helt vildt ondt. Piggene er også ret lange, som ses på billedet også. Er der andre bud om hvad det kunne være for en kaktus?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. maj 2017 kl. 17.01

Echinopsis candicans Echinopsis huascha er 2 gode bud jeg har dem selv .........Echinopsis cv. Multiproliferum kunne det godt være men jeg tvivler........vi mangler en blomst.......

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 26. maj 2017 kl. 8.29

facebook gruppen - kaktus og sukkulenter kan sikkert give dig svaret

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. maj 2017 kl. 10.00

Så ville jeg nok prøve den her facebook.. Nordisk Kaktus Selskab , eller www.nordiskkaktusselskab.dk her er dem der ved mest om kaktuser her i landet , og de er villig til at hjælpe.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 26. maj 2017 kl. 13.14

Ligner meget en søjlekaktus kaldet Cereus Spachianus. (også kaldet Echinopsis Spachiana)

Specielt det sidste billede ligner meget.

www.llifle.com/Encyclopedia/CACTI/Family/Cactaceae/8649/Cereus_spachianus

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. maj 2017 kl. 17.34

Ja det var et godt bud Trichocereus spachianus , alle Trichocereus kaktusser er overført til Echinopsis , så nu hedder den Echinopsis spachiana ,ja det er meget forvirende .
Den kan godt overvintere på friland her i landet bare den står tørt .

Nyt svar til emnet »Hvilken kaktus har jeg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvilken kaktus har jeg?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider