Kan man plante krydderurter sammen med vedbend/efeu?

Jeg har sået krydderurter i en altanpotte med efeu/vedbend – men kom så til at tænke på, at vedbend måske er giftig – og det fandt jeg så info om på jeres hjemmeside. Betyder det, at mine krydderurter i samme potte vil blive giftige, eller kan jeg roligt spise dem?

Med venlig hilsen
Bibi Linder, juni 2017

Svar

Du kan roligt spise dine kryderurter, men husk kun at få dem med når du klipper og ikke din efeu. Efeu er en meget livskraftig plante og kan nemt overtage hele krukken, næringsstoffer og vand, så næste gang er det nok en god ide at have det spiselige for sig.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

Plantekummer og tønder i robinietræ

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Altan og tagterrasse > Kan man plante krydderurter sammen med vedbend/efeu?