Hvilke stauder er gode til en vandrig have?

Vi har en have, der ligger mellem et vådområde og en lille sø, så meget fugtig. Har I gode råd omkring hvilke stauder, der kan plantes/egner sig til en vandrig have – ikke kun deciderede vandplanter, men også planter, der tåler meget fugtig jord.

Med venlig hilsen
Merete Hillmann, maj 2010

Svar

På Wikipedia er der en artikel om vandplanter: Vandplante. Jeg har selv skrevet og redigeret hovedparten af den, så derfor kan jeg godt stå inde for den. Dér vil man finde mange lister over planter til de forskellige grader af fugtighed og vandhøjde, som sådan en have har.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Hvilke stauder er gode til en vandrig have?