Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver?

Hej.

Jeg ved ikke om du kan hjælpe med information? Vi har købt hus i Ebeltoft i et tidligere plantageområde. Derfor er grunden faktisk et lille stykke skov med fyr, gran og birk og med skovbund og alt. Ingen græs eller lignende.

Vi er specifikt gået efter at få vores egen »skov«, og er ikke interesseret i at ændre den til en egentlig have, men… Jeg har forgæves søgt efter litteratur, med gode ideer til, hvordan man kan »indrette« sådan en skovhave. Har du en ide, eller ved du hvor jeg evt. kan søge?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Tonie Hansen, april 2004

Svar

Der findes ikke rigtig gode bøger om dette område, men en bog med nogle konkrete ideer er: »How to make a forest garden« af Patrick Whitefield (ISBN 1 85623 008 2). Der kan også hentes ideer i »Creating small habitats for wildlife in your garden« af Josie Briggs (ISBN 1 86108 188 X).

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Hvor kan jeg finde mere information om skovhaver?