Er montbretia og dagliljer giftige?

Vi vil indrette et par kvadratmeter til staudebed i vores børnehave. Derfor spørgsmålet:

Er montbretia og alm. dagliljer giftige?

Med venlig hilsen
Sisse Høyer, marts 2009

Svar

Vi har en liste over giftige planter. Her er hverken Montbresia eller dagliljer, Hemerocallis, opført som giftige, og de er heller ikke registreret i plantedatabasen på Giftlinjen.

I bør derfor roligt kunne dyrke de to planter i haven.

Dagliljernes knopper er faktisk spiselige og regnes for en delikatesse.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Er montbretia og dagliljer giftige?