Hvilken krydderurt hedder Sarriette på fransk?

Jeg har købt en plakat med krydderurter, hvor navnene opstår på fransk. Der er en, som hedder Sarriette.

Hvad er det for en krydderurt?

Med venlig hilsen
Sebastian Kaa Munk, marts 2011

Svar

Sarriette er fransk plantenavn for Satureja hortensis, som på dansk hedder almindelig sar, ofte kaldes den sommersar i modsætning til vintersar. På engelsk hedder den Savory.

Den er ikke så almindelig dyrket i danske haver. Du kan læse mere om den i artiklen Sommersar

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvilken krydderurt hedder Sarriette på fransk?