Hvad hedder den mystiske plante med stor rød frugt?

En mystisk plante er dukket op i min have, og den har sat denne røde frugt med røde frø. Frugten er på størrelse med et hønseæg.

Hvilken plante har disse flotte frugter?

Frugt af fodblad

Den store røde frugt skåret midt over – den ser lidt mast ud, da den har været sendt som brev med PostDanmark. Foto: Karna Maj

Fodblad frø

Frøene af fodblad er helt røde. Foto: Karna Maj

Med venlig hilsen
Lars Saaby Jakobsen, august 2011

Svar

Her er svaret let, for der er tale om et bær af Himalayafodblad.

Se mere i artiklen Fodblad.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Botanik og plantenavne > Hvad hedder den mystiske plante med stor rød frugt?